Ming 27.01

Hi HF,

Ik kwam langs dit horloge van Ming: de Ming 27.01. Ben beniewd naar jullie meningen? Ik vind het wel een tof futuristisch ontwerp. De prijs is zo’n 4000 euro.

Hier de specs:

Functions: hours and minutes
Case, dial & hands:
38mm diameter, 6.9mm thickness, stainless steel 316L
Mix of polished, brushed and blasted surfaces with ‘flying blade’ lugs
Sapphire crystal front and rear with double-sided antireflective coating
Rigid case without spacer rings
50m water resistance
20mm lug width
Movement:
MING 7001.M1: heavily-modified ETA 7001 with new bridges and baseplate
Black chrome plated bridges and plates
~42h power reserve at full wind
Movement adjusted to five positions
Straps:
Smooth calf burgundy strap by Jean Rousseau Paris
20mm width, curved bars with quick release
70/120mm length
Fitted with 2nd generation ‘flying blade’ stainless steel buckle
Strap weighs 53g with strap, 37g without
Leather travel pouch handmade in Kuala Lumpur by Studio Koji Sato
2-year warranty against defects
Made in Switzerland
MING continually aims to improve aesthetics and functionality of products where possible; to this end we reserve the right to make changes prior to final delivery.

15 likes

Heel mooi spul maakt 'ie. Soort Asian @stefanketelaars. @Windhund heppereen.

2 likes

CHF 3950

Lijkt veel op een horloge van Holthinrich. Een horlogemaker uit Delft:

image

3 likes

Strak design :ok_hand: mooie specs

Alleen die naam is even wennen.

Oh.wauw das wel een stuk meer

4000 dollar, da’s toch wat meer dan 1500 euro. Wel een mooi horloge met een eigen stijl. Ming is trouwens ook een interessante fotograaf en blogger.

1 like

Dat is mijn eerste gedachten ook.

Maar dit is voor mij de enige echte Ming the Merciless
image

Vind hem mooier dan de holthinrichs, en die kost standaard ook 3400 ofzo

Yes heb het aangepast!

Strak :thinking:maar niet mijn ding.

Ming heeft eerder ochs und junior horloges helemaal naar zijn ontwerp laten maken en is (met een aantal anderen volgens mij) daarna Ming watches gestart. De 17.01 is wat goedkoper (1500 euro), maar ze zijn snel uitverkocht. Worden in kleine series gemaakt omdat o.a. de aanvoer van uurwerken beperkt is.

Gave horloges, maar door de korte lugs droeg mijn 17.0x net wat te klein. Hij is via @Veblen weer bij zijn eerste eigenaar beland.

Mooi uurwerk!

Er is in het verleden contact geweest, waarbij ook foto’s zijn gemaakt. Ik geloof dat dit wel wat fronsende wenkbrauwen heeft bezorgd bij Michiel. Dit is gewoon (gebaseerd op) een Holthinrichs-design m.i.

Credits where credit’s due.

Ik vraag me dan af welk design als eerste op de markt was. Ten opzichte van de oude kast is er nu bij de mijn wel iets ongedeerds aan de zijkant, maar gebaseerd op een holthinrichs design? Die snap ik niet. De Ming 17.01 is in 2017 gelanceerd en heeft een duidelijk verhaal over de totstandkoming.
Overigens zie ik de gelijkenis niet zo.

En hij lijkt ook wel op de HFLE :thinking: Kopen ze allemaal bij dezelfde kast producent? :joy:

42617D0C-9B68-4100-AE9E-8253E4F282CF268DCFD1-2428-4EF9-8468-0C16CE03C1B0
2BFD6B0A-A5DA-4AC2-A72C-E434E1445ECD

De HFLE is een product van Holthinrich uit Delft. :grin:

1 like

Best sjiek ding! Lekker plat ook. Handwinders :muscle:

Valt over te debatteren. In Delft is men een andere mening aangedaan. Ik zie in ieder geval wel gelijkenissen maar de kip en het ei verhaal laten we maar voor wat het is.

Vanuit esthetisch oogpunt kunnen we voor beide wel een plekje vrijmaken denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zelfde Peseuxtje als basis, dus de dunne kast, beperkte diameter heb je dan sowieso wel te pakken.