Ming only

Het viel mij op dat er nog geen apart topic is voor horloges van het merk Ming. Daarom ook nu een apart topic voor Ming. Dus post hier je shots van je Ming horloge, nieuwtjes, vragen, meningen, opvattingen en alle andere zaken rondom Ming.

Ik weet dat er een paar rondgaan op het forum, dus zou leuk zijn om die hier ook te zien!

4 likes

Ik zal aftrappen met mijn eigen Ming:

26 likes

Ming heeft deze week een nieuwe release aangekondigd: de 37.07 Monolith! Formaat 38 x 10.9 m’n. Krasbestendige materiaal kast. Ook weer met SuperLuminova, deze keer grijs. Uurwerk Sellita SW210-1.

Prijs CHF 3.500 uur ex btw

Bestellen kan alleen online op donderdag 12 oktober om 14 uur Nederlandse tijd bij Ming.

Zie ook deze link:
https://www.ming.watch/journal/presenting-the-ming-37-07-monolith

Wat vinden jullie hiervan?

3 likes

Met een seconde wijzer zou ik hem zo bestellen.
Het doet met denken aan een stilleven zonder ziel. :speak_no_evil:

1 like

Ze proberen in ieder geval origineel te zijn, maar mij inspireert het niet om er CHF 3.500 voor neer te tellen, zelfs niet een tiende daarvan. Niet mijn smaak. Raar ook om een in Zwitserland vervaardigd horloge zo’n Chinees klinkende merknaam te geven.

2 likes

Marketing technische zal er wel goed over gedacht zijn om het Ming als merknaam te noemen.
Klink inderdaad erg Chineesachtig.

1 like


Van alles wat ik ooit aangekocht heb IVM horloges,
Is deze Ming echt de beste!

7 likes

Mooie rustige, kleurrijke wijzerplaten in een apart design.
Horloges die iets hebben.

2 likes

Leuk initiatief! Dit topic ga ik zeker volgen! De naam Ming staat nog steeds in mijn shortlist. Maar ja, op dit moment even mezelf aan banden gelegd i.v.m. reeds gedane aankopen. Overigens gaat mijn voorkeur uit naar een 17.09 of een 17.06.

2 likes

Mooi merk. Van die nieuwste ben ik overigens niet zo onder de indruk.

1 like

Dat is natuurlijk niet vreemd. De Ming-dynastie regeerde bijna drie eeuwen over China. Het Mingtijdperk wordt beschouwd als “een van de grootste periodes van ordelijke regering en sociale stabiliteit in de menselijke geschiedenis”.

1 like

Ik denk dat het iets minder spannend is: de eigenaar van het merk heet zelf ‘gewoon’ Ming :grinning:

3 likes

Inderdaad maar mijn reactie was op waarom het Chinees achtig klinkt😊

1 like

3 likes

Vandaag weer plaatje om te laten zien hoe de wijzerplaat met licht speelt…

En o ja, hadden jullie de gesp al gezien? Die is open aan de zijkant

6 likes

Even weer nieuw leven in blazen…

@Davy1 show de jouwe ook maar weer eens…

7 likes


U vraagt wij draaien😂

4 likes

Blauw is ook toch speciaal he!

2 likes

Burgundy ook erg fraai…

2 likes

En ze komen nu met een primeur
het lichtste horloge
MING LW.01
8,8 gram zwaar, de automaat is 10,8 gram
dankzij een speciale legering en structuur die wordt gebruikt voor de kast

mooi kroontje ook

gelimiteerd op 200 exemplaren en wel pokkeduur, je bent zo’n 21k€ lichter als je de LW.01 om de pols wil

1 like