Laatste paar dagen ben ik gefascineerd geraakt door Ming horloges. Niet echt op zoek, toevallig kwam ik een relatief eenvoudig model tegen op MP. (daar heb ik een zoektocht naar een Brompton lopen)
Wat lezend over het merk trof ik onderstaande GMT . Iemand ervaring hiermee?
Zelfs geneigd mijn GS gmt te offeren
NB: zoeken op hf levert wel wat maar niet veel op.
Staat er niet een te koop bij Jaap Ten2two?
Ik heb alleen de blauwe even gehad en voor mij deed hij het niet. Prachtig design en fantastische plaat maar voor mij te klein vond ik persoonlijk.
Succes
Gezien. Heb ook contact gezocht met Jaap.
Ben echter benieuwd naar wat ervaringen.
Relatief kleine kast bijvoorbeeld.
Ja dat vond ik ook, de maten deden anders vermoeden maar om de pols heel ielig
Wel mooi, en eens iets heel anders.
Geen ervaring mee, wel eens een Ming in handen gehad. De ‘zwevende’ uren markers vind ik mooi, verfrissend en creatief. De 17.09 (blue of burgundy) en 17.06 (copper) spreken me erg aan. En op hun blog staan leuke artikelen over ontwerp, ontwikkeling en engineering van de horloges. Uiteindelijk heb je hier allemaal niet veel aan, maar de fascinatie voor het merk wordt breder gedragen
Heb een 17.09 Burgundy. Maatvoering is voor mij juist ‘spot on’ voor dit type horloge, maar ik draag dan ook graag 35mm voor dress (Nomos), Max 42mm duiker en alles ertussen vaak 38-40 (allrounders en chrono’s). Hopelijk helpt je dat wat qua inschatten.
Kwaliteit en originaliteit is top bij dit horloge, stijgt voor mij wel uit boven de noemer microbrand (mijn ervaring).
Durf best toe te geven dat ik een aardige horloge snob ben, zie graag de wijzer lopen als blijk van het mechaniek. In het geval van de Ming stoort mij dit ontbreken allerminst, het klopt met design en gedachte en maakt een erg eigenzinnig horloge.