Mini mini mini meeting in huize Trapman

Gisteren hebben vader en zoon Trapman (respectievelijk trapm en JTrapman) Patrick (Puringa) in ons huis mogen ontvangen om eventjes wat te kwijlen over al de pracht en praal. Naar aanleiding van mijn topic over mijn nieuwe aanwinst (de Rolex voor het geval je die connectie nog niet had gelegd :D) kreeg ik een pb van Patrick of het misschien mogelijk was de Rolex even te komen bezichtigen. Na wat berichtjes heen en weer hebben we dan gisteren een mini mini mini meet gehouden.

We hadden alle drie onze collecties bij ons, zodat we eens lekker konden voelen en bekijken. Patrick had zijn prachtige MM mee, en ook zijn Zenith Rainbow Chrono en vintage Omega waren niet te versmaden. Voornamelijk de Zenith heeft mij op een positief manier weten te verrassen. Zo’n El Primero high-beat tikt toch wel erg mooi weg :smiley: Mijn vader’s IWC 3536 (gekregen voor zijn 50ste verjaardag) kreeg ook lekker veel aandacht, en hetzelfde geldt voor mijn Rolex (tu)

Al met al was het een erg leuke middag. Patrick is een hartstikke aardige kerel met puike horloges, dus we hebben ons royaal weten te vermaken :~

Hier nog even wat foto’s, zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het eruit zag. Kwaliteit is niet fantastisch, maar fotograferen binnenshuis blijf ik moeite mee hebben…

Mooie stapel!

Toch leuk, zo’n middagje collecties bekijken :slight_smile:

Mini midi maxi toch? Als ik de polsomvangen mag vergelijken :slight_smile:

Was erg gezellig.

Thanks voor jouw aanwezigheid Patrick!

Altijd leuk die meetings (tu)

Leuk om de verschillende klokken te zien mooie collectie zo bij elkaar

Veekeren Schreef:

Zeker leuk, zo’n middagje!!!
En binnenkort in het midden van het land een avondje met nog veeeeeeeeel
meer mooie horloges (en Seiko’s…)

Komt allen!!!

louis Schreef:

Veekeren Schreef:

Zeker leuk, zo’n middagje!!!
En binnenkort in het midden van het land een
avondje met nog veeeeeeeeel
meer mooie horloges (en Seiko’s…)

Komt allen!!!

Ik kom zeer graag, lijkt me echt een keer leuk. Maar laat mijn werkgever nou net in dat weekend een bedrijfsuitje organiseren…

Hier kun je nog eens een middagje voor thuis blijven zeg… (tu)
De Aquatimer blijf ik ook nog steeds heel mooi vinden.

Grt. René

Mooi, mooi, mooi. Zonder dat jullie het wisten, hebben jullie een vraag voor me beantwoord: de grootte van een een IWC 3536 icm de Marinemaster. Ik ken iemand die zijn IWC (Ti) wil verkopen maar ik vroeg me af wat de maat is, in vergelijking met de MM. Nu weet ik het! Ik koop 'm niet.

Menno

Sorry, dubbel gepost :frowning:

thieuster Schreef:

Mooi, mooi, mooi. Zonder dat jullie het wisten,
hebben jullie een vraag voor me beantwoord: de
grootte van een een IWC 3536 icm de Marinemaster.
Ik ken iemand die zijn IWC (Ti) wil verkopen maar
ik vroeg me af wat de maat is, in vergelijking met
de MM. Nu weet ik het! Ik koop 'm niet.

Menno

:smiley:

Grt. Rene

thieuster Schreef:

Mooi, mooi, mooi. Zonder dat jullie het wisten,
hebben jullie een vraag voor me beantwoord: de
grootte van een een IWC 3536 icm de Marinemaster.
Ik ken iemand die zijn IWC (Ti) wil verkopen maar
ik vroeg me af wat de maat is, in vergelijking met
de MM. Nu weet ik het! Ik koop 'm niet.

Menno

Gewoon passen.
Pas om je pols weet je t zeker.

Dit was een hele leuke middag :smiley:

Eigenlijk kwam van het één het ander: Rond de jaarwisseling werd ik op slag verliefd op de Historical Marinemaster die op het forum werd getoond (nog bedankt Menno/thieuster :P) en op Tz-uk verkocht iemand dit horloge. Ik snapte toen nog niet hoe je lid kon worden daar (kan maar op beperkte momenten) en Jeroen hielp me toen uit de brand door met de verkoper contact te zoeken. Naderhand is er tussen Jeroen en mij af en toe wat mailcontact uit ontstaan en toen de Rolex werd getoond moest ik m’n slag slaan, ik wilde deze echt een keer zien! Gelukkig wilde Jeroen ook wel de SBDX003 zien waar hij mee had geholpen, dus ik kreeg bij hoge uitzondering toestemming om langs te komen :smiley: Gezien pa Trapman hier ook lid is konden we er meteen een wat grotere micro-meeting van maken :slight_smile:

We hebben uiteraard een hoop geouwehoerd over horloges en we hebben uitgebreid elkaars horloges gepast. Ik had de IWC al vaker op dit forum en op andere fora gezien en ik vond em toen al erg mooi, maar in het echt is ie nog een stuk mooier. Ook leuk is de bezel: Die moet je eerst indrukken voordat je hem kunt draaien.

En dan de Rolex…wow. Op de meeting in februari had ik al een berg Rolexen mogen vasthouden en kunnen passen, maar deze slaat echt alles. Hij is werkelijk perfect. Het groen valt in woonkameromstandigheden en in de schaduw niet eens heel erg op, maar als er ook maar een klein straaltje zon op schijnt, dan krijg je een heel ander horloge te zien :slight_smile: Een vlijmscherpe platte kast “Je kunt er brood mee snijden” die zowel op de grote als kleine pols perfect zit, het glidelock-systeem wat echt een verademing is: Nooit meer een horloge dat net wel of net niet past: Hij past altijd! Dit horloge heeft echt alles!

Ik was eerst nog niet helemaal overtuigd van de keramische Submariner-lijn, maar na eerst de foto’s van de Hulk te hebben gezien en nu ook het horloge in handen te hebben gehad ben ik in ieder geval wat de groene versie betreft helemaal om! :smiley: Mijn doel is tot dusver de 16803 geweest, maar ik denk dat ik m’n doel maar ga bijstellen. Dit horloge nadert perfectie :slight_smile: net als m’n Marinemaster trouwens :wink:

Buiten dat was er nog veel meer te bewonderen op tafel wat voor mij ondanks de meeting primeurs waren:
Ik heb voor het eerst de SKX007 en het Monster in mijn handen gehad en ook dit zijn prachtklokken (ja, ook het monster!). Hiermee had ik ook meteen voor het eerst een jubilee-band om gehad :slight_smile: Dit was ook de eerste keer dat ik horloges van Cristopher Ward heb gezien en die zijn ook erg mooi (wel wat te groot voor mij, maar toch). De Margrette Bronze is ook een plaatje en hoewel hij best fors is kan het nèt op mijn smalle pols :slight_smile: Verder ook voor het eerst een SMP in m’n handen gehad, ook een erg leuk horloge :slight_smile: De Nomos is fantastisch (wat ik van tevoren niet echt had verwacht).

En tenslotte het enige vijfje dat op tafel lag: Al meer dan 40 jaar zonder service en hij doet het nog perfect. Hoezo degelijk :smiley:

Het was een heel erg leuke dag en nogmaals heel erg bedankt voor de gastvrijheid :smiley:

Puringa Schreef:

En dan de Rolex…wow. Op de meeting in februari
had ik al een berg Rolexen mogen vasthouden en
kunnen passen, maar deze slaat echt alles. Hij is
werkelijk perfect. Het groen valt in
woonkameromstandigheden en in de schaduw niet eens
heel erg op, maar als er ook maar een klein
straaltje zon op schijnt, dan krijg je een heel
ander horloge te zien :slight_smile: Een vlijmscherpe platte
kast “Je kunt er brood mee snijden” die zowel op
de grote als kleine pols perfect zit, het
glidelock-systeem wat echt een verademing is:
Nooit meer een horloge dat net wel of net niet
past: Hij past altijd! Dit horloge heeft echt
alles!

Ik was eerst nog niet helemaal overtuigd van de
keramische Submariner-lijn, maar na eerst de
foto’s van de Hulk te hebben gezien en nu ook het
horloge in handen te hebben gehad ben ik in ieder
geval wat de groene versie betreft helemaal om! :smiley:
Mijn doel is tot dusver de 16803 geweest, maar ik
denk dat ik m’n doel maar ga bijstellen. Dit
horloge nadert perfectie :slight_smile: net als m’n
Marinemaster trouwens :wink:

Echt leuk dat je er zo enthousiast over bent :~ Vond het zelf ook een erg leuke middag (mocht dat nog niet duidelijk zijn :D), en zeker voor herhaling vatbaar. De Rolex stond jou naar mijn mening het beste van het stel. Komt denk ik door de relatieve speelsheid en het tijdloze formaat. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat :slight_smile:

Mooi die Zenith en de MM is ook een klassieker die je niet veel ziet. De kermit Rolex past daar ook perfect bij. Die pepsi en zwarte platen heb ik nu al te veel gezien. (tu)

JTrapman Schreef:

Echt leuk dat je er zo enthousiast over bent :~
Vond het zelf ook een erg leuke middag (mocht dat
nog niet duidelijk zijn :D), en zeker voor
herhaling vatbaar. De Rolex stond jou naar mijn
mening het beste van het stel. Komt denk ik door
de relatieve speelsheid en het tijdloze formaat.
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat :slight_smile:

Ik ben altijd enthousiast :wink: Dat is ook soms een valkuil van me, maar dat terzijde :smiley:

De Rolex zat inderdaad als gegoten en ik ben niet meer zo enthousiast geweest over een horloge sinds de MM, dus die móét er komen :smiley: Ik denk dat ik het als beloning ga doen als m’n studie klaar is (misschien ook meteen een manier om mezelf eens een schop onder de kont te geven, kuch :smiley: Ik loop vast op m’n scriptie…)

Maar ja, de reden dat je die vraag stelt (ook even voor de rest :D) is omdat ik voorafgaand aan deze meeting (en eigenlijk vooral voorafgaand aan Jeroen’s Rolextopic) ook half kwijlend naar een Hi-Beat Grand Seiko heb zitten kijken, de SBGH001 om precies te zijn. Deze heeft net als de El Primero een uurwerk dat 36000 keer per uur tikt. Ongelooflijk mooi op foto’s en op video, maar ook deze heb ik net als de MM niet in het echt gezien. Ik wil dat horloge kopen als het wat meer ‘dressy’ alternatief van de MM, maar ja, die Rolex heeft m’n plannen wel in de war geschopt :smiley: Mogelijk besluit ik wel gewoon de Seiko te kopen en zie wel hoe het verder gaat :slight_smile:

Eigenlijk wel gek: In het begin had ik een gruwelijke hekel aan duikers, bezels, etc en ook Rolex vond ik eigenlijk helemaal niets. Toen begon ik langzaamaan bezels te accepteren en duikers in het algemeen leuker te vinden, was de 16803 eigenlijk best leuk voor een Rolex en nu kwijl ik over een groene :smiley:

Een supergezellige meet heren! Prachtige horloges, niet gering wat er op tafel kwam(tu)

dreski Schreef:

Mooi die Zenith en de MM is ook een klassieker die
je niet veel ziet. De kermit Rolex past daar ook
perfect bij. Die pepsi en zwarte platen heb ik nu
al te veel gezien. (tu)

+1

Leuk! Altijd leuk om andere horlogefreaks te ontmoeten.
En dan de meewarige blikken van de rest van de huisgenoten als het gezelschap lyrisch is over een bandje ofzo! (:smiley: