Mini NA: Glycine Combat 6

Wat nu als Invicta volgende week bijvoorbeeld Rolex koopt , zou je dan ook zo reageren ?
Who cares het gaat om het eind product en dat klopt bij Glycine.

3 likes

Dan zou ik daar ook iets van vinden, ja.
Maar dit topic gaat over een nieuwe aanwinst en ik ben al genoeg off topic gegaan dus laat ik het hierbij.

1 like

Ok, wist ik niet. Dan heb ik een Sellita. Thanks voor de uitleg.

Haha dat is waar. Meestal maak ik ze uitgebreider :grin: maar had nu even geen tijd om de hele geschiedenis van Glycine en alle info van het horloge erbij te zoeken.

Dacht ik ook :sunglasses: Thanks!

43 is denk ik best een grote klatser. Ik wil tegenwoordig niet boven de 40 uitkomen. 37 is m’n ondergrens maar deze gok heeft toch goed uitgepakt.
Zo ziet de lume eruit, geen idee hoe lang ie blijft gloeien.

Dit dus. Het boeit niet. Maar toch weer wel.

Dat waren ook de enige 2 die ik op kon noemen als je er naar gevraagd had :grin:

3 likes

De KMU48 is ook al een lange tijd in de line up, maar een beetje aan de grote kant :grimacing:

Mijn ex.

a9a5911b0c8d1fb66350168f49736e2d5032ce8e_1_375x500

2 likes

Kon ik ook nog niet. Ik vind die gebroken cijfers niet zo mooi.
Ik werd daar ooit eens op gewezen via het forum en sindsdien kan ik niet meer naar deze Seiko kijken :confounded:

1 like

Mooi horloge !

1 like

Erg mooi! Geniet ervan👍🏻

1 like

Wat een gaaf ding, mooi maatje ook. Lijkt ook lekker plat.
Ik merk dat ik een aversie tegen dikkerdjes begin te krijgen (horloges dan) zoals mijn tot voor kort geliefde SARBjes. Die zijn toch een beetje uit verhouding.

1 like

Een mooi horloge deze Glycine! De diameter van 36 mm is comfortabel, op dit moment draag ik een Maurice Lacroix met een diameter van 36 mm (met ETA 2824-2). Veel plezier met je NA!

1 like

Klopt, deze draagt erg “slank”.
Zelf ben ik ook niet meer van de dikkertjes. Vooral als ze 's ochtends in de pauze van 10 uur met een halve liter goedkope energy drank en een peukie op de lip tegen de gevel van de Big Bazar staan te hangen loop ik liever een blokkie om.
Dat is ook de reden dat mijn SKX in het blauwe deel staat, die is ook te dik. De SARB vond ik wel meevallen eigenlijk.

1 like

Mooi horloge. Heeft ook vaak op mijn lijstje gestaan maar nooit toegehapt.
Net formaat ook hoewel hij schijnbaar eerder 38mm is dan 36mm als ik ‘het internet’ mag geloven.

1 like

Glycine gebruikt standaard ETA / Selita uurwerken en het enige wat ze daar bij mijn weten aan doen is een leuk rotortje (met vliegtuigje) opschroeven.

Maar een Glycine is nooit verkeerd

4 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze geslaagde aanwinst!!
Ziet er welwillend uit!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Klopt, ik meet 37,8mm tussen de 2 en 8 uur index.
Heerlijk maatje :hugs:

Bij mij staat er alleen GLYCINE op :smirk: Dat zal dan wel alleen bij de Airman zijn denk ik :small_airplane:
Die van jou is ook wel tof, alleen lijkt een GMT me te onoverzichtelijk. Ik zou niet weten op welke tijdzone ik de extra wijzer zou moeten zetten. Ik heb geen familie in het buitenland en hoe laat het ergens anders is boeit me totaal niet. Voor vakantie is het voor mij ook overbodig, dan draag ik nooit horloges en instellen op de Nederlandse tijd zou ik ook niet doen want op vanakntie boeit het me al helemaal niet wat er in Nederland gebeurt, laat staan hoe laat het daar is. Nee, doe mij maar gewoon 3 wijzers :hugs:

Zo ken ik er nog een paar :stuck_out_tongue_winking_eye::innocent:
Dankjewel :blush:

1 like

Goed toch? ETA :+1:t4:, mooi bol glas, maar ik vind vooral die band top.

1 like

Die staat hem goed hè. Heb hem nog even op een paar nato’s geprobeerd maar heb hem daar snel weer vanaf gehaald

Valt reuze mee. Je hebt (in mijn getoonde airman) gewoon een extra uren wijzer. De normale wijzers geven 12 voor 5 aan. De extra GMT hand wijst op 12 voor 3.

Dit is een quartz dus geen rotor met vliegtuig, deze heeft dat wel

2 likes

Wist niet dat je die ook in quartz had. Heb er al wel een paar keer naar gekeken maar toch trekt het me niet echt.

De eerste airman die ik liet zien, he? Met 12 uurs schaal, de 24 uurs airman is er alleen in automaat :wink:

P.S. wen je ook zo aan, die 24 uurs schaal :grin:

1 like

Mooie horloges maakt Glycine hoor. Heb er zelf ook een paar gehad. Veel plezier met je NA. :heart_eyes:

1 like