Mini NA: Glycine Combat 6

Altijd was ik al nieuwsgierig naar Glycine maar ik heb nooit de trekker overgehaalt. Dat het sinds een tijd onder Invicta valt heeft daar misschien onbewust mee te maken. Het is niet dat ik daar niet mee geassocieerd wil worden maar het voelt voor mij niet lekker op de één of andere manier.
Het nieuwe logo doet ook stof opwaaien. Het doet me een beetje denken aan mijn vroegere Armani horloges :innocent: maar het stoort me verder niet. Ik heb die overgang niet bewust meegemaakt dus het zal me jeuken.
Deze trok al een tijdje mijn aandacht maar zoals ik al zei heb ik hem altijd gelaten voor wat het was. Todat ik hem als ruil aangeboden kreeg. Dat maakte de keuze iets makkelijker :sweat_smile:

Eigenlijk vind ik het best wel een tof ding. Met 36mm misschien aan de kleine kant maar het draagt prima vind ik.
Het horloge is redelijk goed afgewerkt, heeft een (inhouse?) Zwitsers uurwerk met hacking functie en het safierglas met 3 lagen AR aan de binnenkant en de gepolijste rand bij de chapters laten de dial echt naar buiten knallen.
De indexen zijn uitgevoerd in lume en hebben zowel een minuten als 24 uurs indeling.
De dial is zwart. Echt zwart zwart. Een beetje vergelijkbaar met een SARB033 en doordat ie aan de buitenkant afloopt naar beneden knalt ie echt naar buiten. Het trekt nu al continue de aandacht.
Naast een zichtbodem krijg je ook een gesigneerde kroon. Alleen jammer dat het geen schroefkroon is.
Naast de geringe waterdichtheid van 50mtr zijn dat de enige minpuntjes voor mij tot nu toe.

Maar goed, het was een mini NA dus ik ga het kort houden. Uiteindelijk willen jullie plaatjes zien :grin:

47 likes

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

Lijkt mij gewoon een ETA 2824-2 of SW 200?

3 likes

Mooi horloge!
Veel draagplezier.

1 like

“Caliber GL224 Swiss automatic movement” volgens de site. Misschien gebaseerd op een ETA?

1 like

Oeh die is gaaf! :heart_eyes:

1 like

Leuke NA! Heel veel plezier er mee. Ik geloof dat ze zelf hun uurwerken maken.

Ik heb zelf onlangs ook een Glycine aangeschaft. Ik ben er erg blij mee. Hij valt erg mooi op mijn pols. Ik vond de band, welke ik er bij had, niet zo prettig dus die heb ik vervangen. Ik ben er wel uit dat ik hem in de toekomst ga inruilen voor een ander model.

1 like

Base is ETA 2824 inderdaad, niks mis mee! :muscle:

1 like

Ok leuk. Welke heb je nu dan? Ook met deze band?
Het is inderdaad niet de beste band maar ik vind hem voor nu wel ok.

1 like

Ok, thanks voor de info :+1:t3: Had er zelf nog niet naar gekeken.

Ik heb de Glycine Combat Sub (GL0249). Zit een stalen band op, maar die is wel anders al degene die jij hebt op de foto’s. Die van jou heeft ook gebogen lugs zo te zien? Valt zo fijn op je pols.

2 likes

Deze?
s-l400
Ook een tof ding. Ik vind die Oysterband wel goed staan qua looks.

2 likes

Jep. Dat is hem. Het ziet er ook goed uit hoor, maar ik vond de band niet prettig zitten. Dan net te groot, dan net te klein. Zal wel persoonlijk zijn hoor. Vind hem op rubber prettiger zitten en staat ook niet verkeerd.

1 like

Dat is soms wel lastig met staal ja. Er zit helaas ook geen fijnverstelling op de sluiting, dat scheelt al een stuk.
Gelukkig kreeg ik hem wel mooi op maat en zit ie perfect. Hopelijk blijft dat van de zomer ook zo.

1 like

Precies die uitvoering van de Combat sub heb ik gehad, dat was echt een top horloge.

Veel plezier van jouw nieuwe aanwinst, ook een zeer fraai model.
Voor wat betreft het uurwerk dat is of een ETA ( 25 jewels ) of een Sellita ( 26 jewels ) afhankelijk van wat ze maar net kunnen inkopen.
Buiten een eigen rotor doen ze daar verder niks aan aanpassen, hoeft natuurlijk ook niet want met beide uurwerken is niets mis.

2 likes

Mini? Mwah … het is meer dan wat ik de gemiddelde HF’er over een nieuwe aanwinst zie melden. Leuk. :sunglasses:

Leuk om te lezen, leuk om te zien. Mooie aanwinst, veel (draag)plezier! :ok_hand:

1 like

Knap klokkie! :+1:

1 like

Heel vet, ik heb de 43mm ook al eens overwogen, maar ben bang dat die wel heel groot wordt.

Hoe is de lume in de praktijk? Zijn de strepen ook lume, of alleen die stippen?

1 like

Die glycines spreekt mij ook wel aan!
Via ebay kan je ze voor weinig krijgen, met eta erg interresant.

Wat betreft Invicta houd het mij ook tegen… ondanks dat het er verder weinig mee te maken heeft doet het wel afbreuk in mijn optiek.

Goed dat invicta glycine levend houd echter jammer omdat Invicta in mijn ogen een steenpuist is op de huid der horloge merken.

1 like

Die overweeg ik ook als zomer klokje, naast een Citizen Promaster Automatic en een Scurfa Bell Diver 1. Keuzes…

@GiveMeYourDough Echt een mooi horloge, kende deze nog niet. Iedereen heeft het altijd over de Combat Sub en de Airman van Glycine.

2 likes

Uit boosheid heb ik destijds mijn Combat Sub verkocht, dat was dom.:joy:
Daarna toch nog 3 andere Glycine horloges gekocht, ondanks dat ik je afkeer van invicta deel.

1 like