Even een lofbetuiging aan StrapsCo. Ik had een aantal maanden geleden bovenstaande bracelet besteld voor mijn Omega Seamaster Omegamatic. Die bestelling is nooit aangekomen. Ik heb contact opgenomen met StrapsCo en ze hebben me een vervangend exemplaar verzonden.
Qua looks lijkt deze behoorlijk op de originele bracelet. De kleur en het type metaal sluit goed aan bij mijn zilveren exemplaar. Voor mijn 17,5cm pols moest ik wel 3 links verwijderen.
Nu zit het prima en het smoelt een stuk beter dan leer in mijn opinie. Deze specifieke Omegamatic hoort gewoon op metaal mijns inziens.
Het enige puntje van kritiek is dat de sluiting niet dichtclickt. Ik weet niet of dat bij het origineel wel kan (mijn originele sluiting was gaar, dus vandaar deze replacement band)
Je moet dus de clasp pushers indrukken om het pinnetje in het gaatje te krijgen.
Voor rond de €65 een prima optie voor een Omegamatic of Seamaster Professional met een defecte of ontbrekende band. Een originele Omega is lastig te vinden en zal rond de €300 kosten.