Ik heb de Hami nu een paar weken zo goed als non-stop gedragen en ik dacht het is tijd voor een kleine review.
Ik zal het kort houden en daarna vooral veel foto’s posten
Design:
Het design van de klok is geniaal. Er is echt nagedacht over het ontwerp. De wijzers worden samen 1 qua lume als ze op elkaar liggen. Je kan door de kleine openingen heen op de uurwijzer het daaronder gedrukte cijfer zien, pretty nice. Verder is het natuurlijk heerlijk dat de day en date lekker symmetrisch zijn, dit zouden meer klokjes moeten hebben. De applied numerals geven ook een beetje een 3d effect en wat shine als de zon er mooi op valt, werkelijk prachtig. De open case back is verder altijd leuk ook al is het uurwerk niet bijster interessant.
Comfort:
De klok draagt heerlijk en de stalen band is mooi afgewerkt, wel vind ik 'm wat ratelig/luidruchtig, maar in het dagelijks leven totaal geen last van. Wellicht van de winter nog een mooie leren band voor vinden.
Uurwerk/hoe accuraat is dit klokje:
Bizar accuraat, ik ga er vanuit dat ik de nieuwe versie heb met z’n 80 uur reserve. Ik heb 'm werkelijk waar al weken niet verzet, en hij loopt nog steeds op z’n 3 seconden voor. Best wel bizar. COSC certified wat mij betreft
Wauwfactor:
Nog nooit zoveel mensen naar mijn horloge zien staren en/of complimenten gekregen, ook wel is leuk al maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Ik ben vast nog wat vergeten, maar ik beantwoord graag wat vragen als die er zijn. En dan nu de foto’s!!
Onwijs mooi !
En zo jammer dat ik hem te klein vind voor mezelf.
De 46 mm versie staat al zoooo lang op mijn lijstje. Maar het is zo jammer dat daar de Day-Date complicatie op de 3 uur positie zit.
Onwijs veel meer draagplezier toegewenst met deze prachtige Hammy !
Mooie review van een gaaf horloge.
Kan me voorstellen dat mensen hier op reageren, het is een echte eyecatcher.
Mooi ook die opgelegde indexen. Enjoy
Gr.Wander
Gek dat ze idd niet dezelfde versie met day date in 46 mm hebben. Maar heb je 'm wel is gepast? Want als deze te klein is voor je pols heb je flinke knuisten (ik heb vrij kleine polsjes haha)
Hehe. Ja, ze zijn best flink haha.
Ik heb onderhand een soort van regel dat het voor mij begint bij 44mm.
Had ooit een seiko van 43mm en die vond ik echt te kliein. Verkocht : Seiko SNDF41P1
Heb ook een Seiko Shogun en die kan net vind ik.
Hier een van mijn knuisten met de Hammy X Wind van 44mm.
Had die al bestaan toen ik mn khaki pilot quartz kocht, dan was ik zeker voor deze gegaan! Toen was’t nog: 46mm auto en 42mm quartz. En die pilots dragen echt behoorlijk groot door de kleine bezels, dus zeker es passen voor je koopt.
Topklok, geniet ervan! Met een mooie bruine leren strap wordt hij nog knapper!
Een van de twee Hamiltons (en als enige daadwerkelijk in productie) uit de film Interstellar. Wat een waanzinnig mooi horloge is dit zeg. Geniet ervan!
Ik draag de mijne op de originele hamilton leren strap. Was zeer stug in’t begin maar draagt nu gewoon goed. En die heeft 2 gaatjes voor de gesp, die in de vorm van een H is. Leuke touch
Het bordeaux/bruin leer gaat 'm alleszins goed af!