Mini Turtle Only

De mini turtle lijkt herrezen! Of toch in Japan. 3 Nieuwe versies, een groenblauwe met geel accent (SBDY083), een zwarte met rood accent (SBDY085) en volledig zwarte (SBDY087) limited.

10 likes

Dat is goed nieuws! Zou dit dezelfde reden hebben gehad als het tijdelijk stoppen van productie van de ‘gewone’ Turtle? Ook op de mini Turtle stond ‘Air Diver’s’, binnen de vernieuwde ISO specificatie op o.a. de SRPE93 is dit ‘Divers 200m’ geworden.

Goed mogelijk, ja. Caseback is bij deze in ieder geval ook gewijzigd van ‘air diver’s’ naar ‘diver’s’. Seiko leek dan wel niet erg gehaast om de productie terug op te nemen, waarschijnlijk omdat de 4 eerste versies niet echt hardlopers bleken te zijn.

Maar wel goed dat Seiko deze kastvorm niet laat vallen. Blijft in mijn ogen de beste seiko duiker sub 1000€ die er nu op de markt is.

1 like

Echt leuk.

1 like

Idd een prima Seiko duiker. Maar m.i. niet meer dan 300 euro waard.

1 like

Persoonlijk ben ik nog steeds erg gecharmeerd van de Padi kleurstelling en deze is momenteel nog wel goed te krijgen online zie ik. Als deze discontinued zijn misschien toch een goed moment om er nog één aan te schaffen.

Ik twijfel alleen nog steeds over de maat. De SKX013 en 025 passen mij perfect qua maat maar groter zou ik echt niet willen. Iemand een idee hoe deze dan gaat vallen? Ik weet dat de lug/lug erg compact is maar de bezel diameter kan ik nergens echt vinden. Alleen de buitenmaten van de kast die door de Turtle design breder zal uitvallen.

Iemand hier ervaring mee?

Die met rode accenten ziet er goed uit zeg! Ik heb de blauwe variant nu 2 jaar en bevalt nog altijd goed.

Ik heb zowel een SKX013 en een Mini Turtle. De Mini Turtle is compacter qua lug to lug en hierdoor goed te dragen :+1:t2:.

SKX013, net geen 45 mm

Mini Turtle, net geen 43 mm

5 likes

Retail zal wel terug rond de 450€ liggen, maar waarschijnlijk wel rond de 350€ te vinden na verloop van tijd. En tegen die prijs vind ik dat wel een goede koop. Hacking, handwinding en opgelegde indices t.o.v. van de SKX013 (voor mij het meest vergelijkbaar was in de Seiko range). Daar wordt tweedehands hier ook al vlug 250-300€ voor gevraagd.

1 like

Dit is een goed voorbeeld van hoe Seiko zich naar een hoger segment verplaatst. Als je minder dan € 300 aan een nieuwe Seiko ‘Duiker’ uit wilt geven kom je al snel uit bij een Seiko 5 ‘5KX’. De instap-Prospex automaten zijn inmiddels ongeveer net zo duur als de goedkoopste Zwitserse opties (bijv. Glycine, Steinhart, Hamilton).

Als je op zoek bent naar de prijs/specificatie verhouding die je een paar jaar geleden bij de SKX kreeg, kun je beter kijken naar Orient (Mako, Ray, Kamasu) of Citizen (NY0040).

2 likes

Het viel me net ook op dat deze nieuwe versies ook een kleine lumeplot hebben tussen de datum en de chapter ring. De nieuwe ISO norm zou een lumeplot op elke 5 min verplichten, dus ik denk wel dat je gelijk hebt!
image

2 likes

Even het stof van dit topic afblazen.
Wie hier rockt er nog geregeld een mini turtle?
Eindelijk eentje in bezit, vind het een heerlijk ding!

Naast de SKX013

En op een NATO :smiley:



2 likes

Is dat een nieuwe uitvoering?

Een mod met de zwarte en de PADI denk ik

Vandaag zat ‘tie weer om de pols. Jammer dat het model maar weinig aandacht krijgt van Seiko.

3 likes

Zoals @TenebraeNoctis al opmerkte kruising van de zwarte met PADI dial en oranje minutenwijzer waarvan ik de oorspronkelijke herkomst eigenlijk niet ken.
Er zit ook een saffierglaasje in ipv het Hardlex glas. Gemod en verkocht door Monsterwatches.
@Ridgeback misschien weet jij meer over de gebruikte minutenwijzer?

1 like

@AlexisB op de website van Monsterwatches stond destijds:

Deze mini-Turtle is subtiel gemodificeerd:

  • PADI wijzerplaat, met mooi reliëf
  • Een oranje Seiko minutenwijzer.

Hierbij heb ik toen ook nog saffierglas in laten zetten zonder de datumloep.

1 like

Ben eens voorzichtig aan het kijken voor een duiker. Het is moeilijk als je een pols van 16-16,5cm hebt en wel een horloge van minimaal 40mm wil hebben.

Aan wat voor prijzen moet ik denken voor een in goede staat mini turtle, waarbij de Padi de voorkeur heeft.

Staal is geen must, draag een duiker toch op rubber of sailcloth.

Ik heb er recent een aantal voorbij zien komen in de range €225-€275, voor mijn gevoel zijn ze tweedehands iets aan het zakken in prijs.

1 like

Dat is wel ongeveer de prijsklasse waar ik naar wil kijken.

Dank je wel.