Mini zoektocht

Hi,

Voor een kennis ben ik opzoek naar een chronograaf. Ben wel benieuwd naar jullie suggesties. Mijn kennis heeft de volgende eisen.

• chronograaf
  • minimaal 41mm max 47mm
  • blauwe wijzerplaat
  • bij voorkeur een automaat
  • stalen band
  • geen nummers op de lunette (dus vrij rustig ogend)
  • liefst een keramische lunette
  • budget max +/- €1.100 (mag ook een net gebruikt model zijn)

Ben benieuwd waar jullie mee komen, alvast bedankt!

1 like

Iets boven budget gebruikt, maar wel mooi en voldoet: Sinn 358

4 likes

Hamilton jazzmaster maestro

2 likes

Goede suggestie, hoewel

misschien een tikje optimistisch is :smile:

Voor de rest krijg ik, als ik op Chrono24 kijk, de indruk dat de eisen te uitgebreid zijn.

1 like

Nou vooruit, misschien is deze wel aardig. Maar ook echt niet meer dan dat.

1 like

Ik zou de voorkeur van een automaat laten varen…
Gezien minimaal 41mm misschien een Tissot Chrono XL? Of een PR100 Chronograaf…

1 like

Ik weiger hier tips voor te geven. :slight_smile: Er gaan veel IWC’s genoemd worden, als we het budget opkrikken. Verschrikkelijk.

:point_down:

Ik vrees dat je binnen dat budget gewoon niks nieuws gaat vinden tenzij je een Seagull uurwerk OK vind. Zelf zou ik alleen chronografen kopen met een uurwerk wat bewezen robuust is. Er zijn fans van bijvoorbeeld de Seagull 1963, maar je hoort ook veel verhalen dat ze een horreur zijn om te servicen, en er ook zomaar mee kunnen kappen.

Waarom niet een simpele dressy chronograaf zonder lunette? Ik snap niet waarom je een keramische lunette zou willen als je er geen nummers op wilt zien. Dan zou een all dial ontwerp met stepped bezel of zo veel mooier zijn.

Natuurlijk niet. We hebben net gezegd dat het een dressy chronograaf moet worden (in mijn belevingswereld).

Dus ga ik je een chronograaf voorstellen die boven het budget zit, geen stalen band heeft, en maar 39mm is. :slight_smile:

Alternatief, ook buiten budget:

Die is ook te klein (40,7mm) en is niet op staal, maar als je staal wilt kun je er altijd een milainaise op gooien. Dat brengt me bij m’n laatste suggestie:

Merk wel op dat een 40mm Junghans wegens het all dial ontwerp draagt alsof je een schotelantenne om de pols hebt geklapt.

47mm… Ga toch weg.

Het advies om nooit een chronograaf boven de 42mm te overwegen. :slight_smile:

8 likes

Keramische lunette is geen must en de automaat ook niet, eisen vallen best mee denk ik :wink:

Nu ik er bij nadenk: Seiko heeft ook nog wat.

Dat is dan wel weer met een tachy bezel. Maar binnen budget, op staal, blauw. Oh, en 39mm. Zoals het heurt.

4 likes

Ik sluit me aan bij alle punten, ben een uur met hem in een goede juwelierszaak geweest om hem te overtuigen maar zijn eisen blijven helaas hetzelfde. Mijn persoonlijke en zo te horen ook die van jou passen er minder goed bij maar uiteindelijk moet hij blij zijn met zijn keuze. Hopelijk komt hij er over een paar jaar achter wat pas echt mooi is :wink:

2 likes

Mijn keuze als ik zelf zou mogen kiezen, heb em deze laten zien maar hij vond het toch te druk (helaas) :frowning:

4 likes

Mogelijkheden genoeg hierboven!

Ondanks dat ik Chrono’s dik vind en eigenlijk ook 1 ik m’n collectie wil, kan ik geen enkele suggestie doen.

Een Chrono is voor mij sowieso niet

:sweat_smile:.

1 like

Sluit ik mij bij aan

1 like

Simpel :point_down:

3 likes

Maar ff serieus; ik zou een tweedehands Swatch voor hem kopen totdat 'ie horlogesmaak ontwikkelt.

Ok, echt een suggestie dan, omdat je er toch echt naar vraagt. Dit kan nog wel denk a 44mm en ook nog een automaat:
chrono24.nl

Alpina Startimer Pilot voor € 1.160 te koop van een Seller op Chrono24

Alpina Startimer Pilot Advertentie: € 1.160 Alpina Startimer Pilot, Referentienummer AL-725B4S6; Staal; Automatisch; Staat Ongedragen; Locatie: Duitsland, Essen

1 like

Zoals reeds aangedragen:
Soms te vinden voor €1000-1100 bij uitverkoop. Eens rondbellen…

4 likes

Tissot prx chrono een optie?
Staat er één te koop in het blauwe deel:

1 like

Bestaat deze combi überhaupt wel?

Precies wat ik ook dacht. Dit maakt de zoektocht heeeel lastig, zo niet onmogelijk.