Ministry of silly walks watch van The Unemployed philosophers guild

Vanmiddag zat er ook nog een ander horloge naast de vintage pierre laro duiker ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2508982,2509092#msg-2509092 ) in de post, namelijk het geweldige horloge van Monty Python’s sketch genaamd the ministry of silly walks. Het horloge is gemaakt door The Unemployed philosophers guild, en ik moet zeggen, ze hebben daar zeker humor!
Het horloge op zich is namelijk al niet heel erg serieus met de benen van monty pyton als wijzers, maar er zit ook een leuk garantiebewijs(je) bij. Hierop staat dus o.a. dat ze geen garantie geven op daden van god satan of diens agenten en meer van dat soort onnozele dingen. Ook staat er op de achterkant van het horloge: “For best results, use other side.” Al met al vind ik het wel leuk bedacht van ze en het is natuurlijk ook gewoon een leuk horloge. Het horloge is uiteraard op zich niet veel speciaals, gewoon een simpel japans quarts uurwerkje met een chinese kast.

Hier wat foto’s van het horloge:

En het garantiebewijs, geloof me, het is het wel waard even te lezen. (vooral de 2de alinea)

Mijn beste,

Een toppertje!! (ook de verpakking)!!
Erg plezant om zo’n ‘loopje’ om de pols te hebben.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ook wat niet onder de garantie valt is grappig

Geweldig! Kun je hem ergens online kopen of heb je hem via de baai?

Hilarisch X(
Geniet ervan (dat zal wel lukken met deze) :slight_smile:

Ludiek!

Ludiek!

Jazzper Schreef:

Geweldig! Kun je hem ergens online kopen of heb je
hem via de baai?

Bedankt! Ik heb hem besteld via Ebay, maar ze zijn ook verkrijgbaar via webshops. Onder andere de fabrikant heeft een webshop, maar het goedkoopste is toch echt via Ebay. Ook omdat de verkopers dan een lagere waarde aangeven voor geen btw en inklaringskosten e.d. dus dat scheelt een hoop.

:smiley:
En al helemaal geen garantie hier (of dit moet Plato’s Republic zijn)

proficiat! t is dat ik er niks mee heb, maar hij zjet er erg geinig uit.

Briljant!
Vooral de achterzijde is geweldig.
Leuker dan al die berekeningen, schalen en tabellen op mijn horloge.
Daar heb ik nog nooit iets aan gehad, laat staan dat ik er om moest lachen.
Jur

Haha bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Ik heb het horloge ook echt als een grap gekocht. Ik zag hem hier op het forum een keer of 2 voorbij komen en werd er gewoon blij van. Toch maar de knoop doorgehakt om het gewoon te doen en zal er zeker geen spijt van krijgen! Het is geen super kwaliteitshorloge maar het is gewoon een leuk hebbeding. (niet dat ik er daar nog geen genoeg van heb ofzo maargoed.)
In mijn ogen, is het allemaal deel van de hobby, ook de goedkopere niet zo serieuze klokjes :wink:

NickW Schreef:

In mijn ogen, is het allemaal deel van de hobby,
ook de goedkopere niet zo serieuze klokjes :wink:

(tu)

Voor de wat minder serieuze horlogeverzamelaar
zijn er nu ook “wiskunde horloges” voor “hete” vrouwen.
( geen idee of het werkt maar misschien trekt het echt
hete vrouwen aan )

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-watch-mathematic.html

Carpe tempus Schreef:

Voor de wat minder serieuze horlogeverzamelaar
zijn er nu ook “wiskunde horloges” voor "hete"
vrouwen.
( geen idee of het werkt maar misschien trekt het
echt
hete vrouwen aan )

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-watch-mathema
tic.html

geinig ding. maar niet zo geinig als de silly.

overigens, waarom denk ik op de site n bauhaus horloge te zien :+