Niet alleen maar hosanna ofschoon ik wel tevreden blijf. 2 aspecten van dit horloge:
-de band en de kast snijden ietwat in de huid wanneer het horloge wat afzakt naar de pols. Hier ben ik pas na 1 jaar achter gekomen. De randen vd band en de kast zelf zouden dus iets fijner kunnen worden gepolijst.
-verkleuring van het materiaal/metaal op de band en kast. Zie foto. Ik heb meer licht nodig eigenlijk maar je ziet iéts kleurverschil rechtsboven op de rand vd kast.
Het horloge heb ik gekocht in juli 2023 en ik ben er tevreden tot zeer tevreden mee, maar deze 2 minpunten zijn niet onbelangrijk. Ik had de foto met meer natuurlijk licht moeten maken. Dan zie je het kleurverschil beter. Het lijkt een soort van corrosie. Nog 5.5 maand garantie mocht ik er alsnog iets mee gaan doen.
Ik ben voornemens een Tsuki-Yomi te kopen. Dat had ik al intensief benadrukt de afgelopen dagen in mijn andere topic.
Dat lijkt me niet noodzakelijk verkleuring maar eerder een aanslag van vuil. Ik heb zelf al meegemaakt met titanium horloges voorzien van een coating (o.a. Casio Oceanus) dat ze gemakkelijk sporen vasthouden van met name vettige stoffen die ermee in contact komen.
Ah de Paradigm. Een supermooi horloge, maar heeft een grotere pols nodig dan ik ‘m kon bieden. En bij mij droeg ie ook best oncomfortabel, dat herken ik zeker wel.
Ik zou je kast eens met een zachte doek en wat neutrale zeep schoonmaken. Kijken wat dat doet
Ik laat dat zien spoedig en wil degene bedanken die mij de tip gaf. Die tip vond ik goed en ook waarom, maar ik dacht al dat dit vettigheid niet de oorzaak kan zijn.
zijn mijn foto’s weggehaald? Ik liet gisteren 2 afbeeldingen zien waarop de verkleuring redelijk goed te zien is. Vandaag bij de juwelier geweest. Het is alleen met natuurlijk licht te zien, in de winkel werd iets gebruikt om de verkleuring zichtbaar te maken, maar dit werkte niet. Desalniettemin gaf de verkoopster mij de mogelijkheid om het horloge te laten opsturen naar Citizen, zonder dat het me geld zou gaan kosten. Ik denk hier even over na.
De Tsuki-Yomi heeft dezelfde band en dan zal dat daar ook gaan optreden na enige tijd verwacht ik.