Minute Repeater Platinum 1954

Vacheron Constantin 4261 Minute Repeater in Platinum, with Original Diamond Dial, manufactured in 1954

waarom kost deze klok US $325,000.00 ?

wat is een minute repeater precies ?

Zie ““slaand uurwerk”” 20 berichten terug.

Deze V&C is zo duur omdat er slechts enkele van gemaakt zijn.
of hij die $ 325.000,- ook opbrengt waag ik te betwijfelen.

een minute repeater is een horloge of klok die na het indrukken van een knop,eerst de hele uren slaat, daarna de kwartieren,en tenslotte de minuten

deze complicatie is al uitgevonden in de 18de eeuw, toen zeer nuttig (net als de tourbillon) de eigenaar kon zo in het donker ""horen “” hoe laat het was.

dus als het s-nachts 5 over half vier is, slaat het uurwerk 3x daarna 2x (meestal een ander soort toon)en daarna 5x

Ik heb zelf net een nieuwe JL minute repeater polshorloge besteld op eBay,
benieuwd hoe die klinkt.die V&C was me net iets te duur.

Andre

vet dat wist ik helemaal niet das echt stoer :smiley: maar kost ook een aardige duit

Zo’n Jaques Lemans Quartz minute repeater limited edition (1000 stuks)
kost $ 470,- dus dat valt wel mee.
Het is een chronograaf met dag/datum/maand , een maanschijf, een echte alligator leren band,en die minute repeater functie.

ze zijn er met witte,bruine en donkerblauwe wijzerplaten,ik heb die met de blauwe wijzerplaat gekocht.

hier in europa zijn ze al uitverkocht, Jaques Lemans is gevestigd in Oostenrijk,ik dacht altijd dat het een soort plakmerk was,maar ze maken toch wel aardige klokjes ook met Valjoux en ETA uurwerken.

volgende week weet ik meer,
Andre

net binnen uit de USA -de JL - Jaques Lemans minute repeater.
hij is 39mm diameter . de Minute repeater klinkt geweldig, net als die oude vestzak horloges .na een paar keer testen kun je goed ““horen”” hoe laat het is ,er zit ook nog een split second chrono function op.
het is nr.125/1000 van deze gelimiteerde uitgave.
het enige nadeel is dat met deze blauwe wijzerplaat het aflezen een beetje moeilijk is, maar ik vind 'm wel de mooiste van de 3. (wit-bruin-blauw)

Ik ben naast deze foto ook wel geïnteresseerd in een linkje naar een .wav-file ;). O ja, gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst.

Gerwin