Hallo vrienden en vriendinnen!
Lange tekst en veel foto’s
Ik begin steeds meer leuke kanten van de hobby te ontdekken, zoals het modden van horloges. Enige tijd terug begon dat met een Vostok Amphia, nog een Vostok en uit eindelijk een Bliger.
Dit was natuurlijk leuk en aardig, maar voor deze mods kon het horloge in principe dicht blijven. Geen wijzerplaat wissels, geen uurwerk wissels en ook geen glas wissels.
Een tijdje terug kwam ik de vintage Seiko mod tegen die van @HanDavinci was uit mijn hoofd.
Wat een schitterende horloge en wat moet hij lekker dragen! Ik ben immers ook een fan van hoe een SKX en Turtle dragen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om een soort gelijke mod te gaan maken.

Wat zou de donor moeten worden? Een SKX was immers duur en wilde geen 250 euro uitgeven aan iets waar 90% van de onderdelen toch weg ging. Ik ben nog student, dus het mag allemaal niet te gek worden. Toen een forumlid met een 7002-7001 in het blauw aan kwam leek dit de juiste kandidaat.
Dit was een erg leuk horloge. Echter kwam ik er achter dat de meeste SKX onderdelen niet zouden passen… Saffier (wat bekrast aan kwam ), wijzerplaat, uurwerk en wijzers; het zou een schots-en scheve ramp worden. Natuurlijk dom van mij, maar als je eenmaal enthousiast bent vergeet je soms wat dingen na te kijken. Na een vloek en een zucht maar weer in het blauw gegooid. Wat nu?
Op Ali-Express had ik al meerdere keren een SKX hommage voor een leuke prijs gezien. Na een gesprek met de verkoper vroeg ik nog even extra na of de SKX onderdelen die bij mij thuis lagen zouden passen en het antwoord was… Ja!
Toen het pakket na een maand werd bezorgd was ik door het dolle. Eindelijk kon ik beginnen met de modden.