Mis ik er een paar?

Beste mensen,

The chase is better than the catch (quote van o.a. Hans Peter Geerdes). Vandaar een zoektocht naar een wat netter (ietsist) glossy zwart, tsjah hoe noem je het, bollend horlogeglas zonder rand.

Mijn interesse is gewekt door de nieuwe CFB Heritage Chronometer Celebration.

Edoch best een prijskaartje. Geen idee of deze CFB waardevast zal zijn, voor nu is het too much. Maar de interesse in een dergelijk model
Is gewerkt.

In een rondgang kwam ik op een paar interessante andere modellen. Zoals de Farer Erebus (in 36 of 39.5mm)

Kwam ook een Sternglas tegen

Maar jah, waarschijnlijk mis ik er een paar (understatement).

Heeft het HF een paar mooie suggesties in de mauw?

6 likes

image
Junghans Max Bill?

11 likes

@Porthos is je voor. Die inderdaad. En een Meistersinger Pangaea doet ook aardig mee…

Quick and dirty shot:

3 likes

Al is deze blauw en niet zwart, maar vind maar 's ff snel een foto onder de juiste hoek én in de juiste kleur.

2 likes

Eterna Vaughan Big Date. 42 mm./Manufactuur uurwerk met dubbele datumschijf.

8 likes

Hehe, edoch dank!

De wijzers van de CFB en de indexen spreken mij erg aan. Het maakt het horloge minder klassiek. Ik zoek (ook) meer in de wat minder klassieke hoek.

Archimede 1950-4 is mooi maar best groot. Stowa Partitio is ook mooi. Aan de budget kant heb je zowel de Seiko cocktail time serie als ook de nieuwe Orient Bambino, als ook de Timex Marlin.

Maar ik zou voor Farer gaan.

4 likes

Die farer prikkelt mijn zintuigen wel héél hard.
Heb er wel nog niet veel van gehoord, spec gewijs lijkt hij wel een goede deal.

Wat klassieker dan de CFB

Orient bambino
Seiko SNR039
Seiko SPB203

Met een lichte hoek af

Sinn eens bekijken evt

• 556i (MOP)
  • 240 ST
  • 6200 WG

Ben benieuwd, ga deze thread volgen :sweat_smile::no_mouth:‍:fog:

1 like

Zoek niet verder

Farer for the winn

8 likes

Vario Eclipse (quartz en handopwindervariant), alleen op het moment wel uitverkocht.

3 likes

Jaaaa, beauty!

Niet geheel bezelloos maar …

3 likes

Zeker, die Farer is ook prachtig. Kan alleen nergens een hands-on (oid) filmpje van deze vinden.

Mooi horloge wel, die Bucherer! Wat duurder dan de aangedragen alternatieven, maar wel met een gelakte dial. Zelf heb ik een Grand Seiko met deze looks (niet mijn foto).

6 likes

LLD en klaar, met een echte alleskunner :sunglasses:

5 likes

Jaaa, echt heel mooi.

1 like

By Farer the best :ok_hand:

1 like

Alleraardigst! Plaatje erbij dan maar?

image

3 likes

Ik dacht meteen aan deze, en ik zag dat Faith er ook aan dacht:

2 likes