Mischien een beetje raar

Ik heb een (slechte) Breitling replica in mijn bezit met een (chinees?) automatisch uurwerk erin. Het moet een Chrono-Matic voorstellen maar het komt volgens mij niet echt in de buurt (foto’s volgen)

Nu leek het met wel een leuk idee om hem cadeau te doen aan iemand die hem uit elkaar zou willen halen (alvorens hem te slopen) en eens te bekijken in welke opzichten het allemaal fout is om een replica te hebben.

Los van het feit dat het me leuk lijkt om hierover te lezen denk ik dat zo een leuk artikeltje ontstaat om replica’s te ontmoedigen.

Ik vraag dit omdat er zelf niet genoeg verstand, en geen gereedschap voor heb, maar toch wel eens nieuwsgierig ben… Na afloop van dit project mag er met het horloge gedaan worden wat de demonteur ervan wenst :smiley:

Mischien vinden jullie het wel onzin, maar dan merk ik het vanzelf wel, anders kun je je bij mij opgeven voor een gratis Breitling dus :smiley:

Groeten,

Stefan

Forumleden demonteren ze doorgaans op de schietbaan. Maar wie weet wil iemand de handschoen oprapen.
Het is in elk geval een genereus aanbod en ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst.

Dat is een leuk idee en ik wil me wel opgeven daarvoor. Raar vind ik het niet…alhoewel nu ik erover nadenk :smiley:

Ik heb hier ook nog een Panerai van dezelfde nepfabriek liggen die dan tevens mee gaat doen ofwel de “Clash of Titans”

Hier nog een Nep Seiko, ja ook die bestaan.

Ik ben zelf ook erg benieuwd, als niemand zich meld zal ik zelf fotobewijs plaatsen van vernietiging :slight_smile:

Hier alvast wat fotootjes van het ding:

Volgens mij heeft hij een subdial teveel, zit de kroon aan de verkeerde kant, zit er niet de juiste bezel op en hoort die Breitling for Bentley velg natuurlijk niet op de achterkant… Maargoed ik heb ook nooit beweerd dat het een schoonheid was.

bij de seiko vind ik het wel een beetje zonde…

Oeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wat is die nep (:P)

Prima Lucien,

Wil je me als je dit leest een PB’tje sturen met het adres waarnaar ik het horloge kan sturen?

Groeten,

Stefan

Wellicht wat laat…maar PB is gestuurd.