Miskoop?

Hoi,

Ik heb in een koopgekte dit horloge gekocht:
eBay
http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270296497623&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=280142977290&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%2BIA%26itu%3DIA%2BUCI%26otn%3D4%26ps%3D42

(niet bij deze verkoper, maar hier staan de beste fotos. Ook niet voor die prijs.)

Vond het wel mooi, heb niet verder nagedacht of het wel iets degelijk zou zijn. Zowiezo al niet erg slim, maar soit.

Iemand ervaring met dit merk of soortgelijke merken?
Heb al slechte commentaar gelezen over duitse horloges (met chinees werk enz.). Dit nadat ik het al gekocht had natuurlijk…:sunglasses:
m.a.w. kan je met zon keuze snel iets verkeerds doen?

Ik vind het wel een mooi ding, maar ik wil geen horloge dat na een korte tijd uiteen begint te vallen…

Ik ga alvast beginnen met spijt hebben,

mvg
Rik

Hallo Rik,

Je hebt de klok al gekocht…dus gewoon lekker dragen, met chineze uuwerken is niets mis, het is de prijs die je er voor betaald

VrGr,

Vincent

Joh… relax…(tu)

Laat het ding eerst eens komen en bekijk dan hoe het ervoor staat.

Gr. R.

Hoi Rik,

Het enige dat mis is met dit soort horloges, is het zogenaamde verhaal erachter, en de ‘advies’ prijs. Ze stellen de zaken niet correct voor. Dáár heb ik moeite mee.

Als ik hem zo bekijk heeft hij een best goede afwerking, en je hoeft je over het uurwerk niet direct zorgen te maken. De kwaliteit van de huidige chinese uurwerken is vaak prima, als je tenminste niet de allergoedkoopste ‘standard’ uurwerken hebt. Maar die zit er bij jou niet in.

In het ergste geval heb je een paar tientjes te veel betaald. Zelf zou ik geen moeite hebben voor een soortgelijk horloge een euro of 50-75 te betalen, als ik hem mooi vind.

Groeten,

Martin

Mijn hemel,zul je 60 Euro betaald hebben, dikke mik… Het ziet er helemaal niet slecht uit dus draag het voor zo lang als het duurt en reken dan uit wat het je per uur gekost heeft: weinig.

hans

Inderdaad Hans,

Dat is amper een volle tank benzine, en daar doe je denk ik een stuk minder lang mee :slight_smile:

Groeten,

Stefan

hcptdg Schreef:

Mijn hemel,zul je 60 Euro betaald hebben, dikke
mik… Het ziet er helemaal niet slecht uit dus
draag het voor zo lang als het duurt en reken dan
uit wat het je per uur gekost heeft: weinig.

hans

Ach, zo duur was ie nu ook niet! Gewoon lekker laten komen en dragen en natuurlijk… FOTO’S posten:), hebben wij er ook nog iets aan:)

Hoi,

Tja ik heb hem 60 euries betaald, inclusief 15 (!) voor de verzending (vanuit Duitsland…)

Maar jullie hebben uiteindelijk wel gelijk,
ik ben geen fortuin kwijt, en het is (in mijn ogen) toch een degelijk en mooi horloge, dus heb ik toch niet direct de flater van de eeuw begaan.

Ik vind het gewoon leuk als het merk wat geschiedenis en bekendheid heeft, daarom begon ik een beetje te panikeren toen ik helemaal niks vond over Cronus…

Dus ja, toch redelijk gerust gesteld door de reacties (:P)
Het zou niet mogen, maar soms vind ik de mening van anderen wel eens nodig:)

Fotos komen er zeker, evenals van de rest van de (steeds groeiende) collectie.

Hartelijk dank voor de reacties

mvg
Rik

Inderdaad. En hij ziet er best aardig uit.
Ik zou er alleen niet mee gaan timmeren of motor rijden.
Maar dat geldt voor meer horloges.

Hoi Rik ik vind jou reactie wel heel erg voorbarig,je vind de klok mooi nou daar gaat het om toch en om je nu al druk te gaan maken of het uurwerk wel zo goed is schiet niet echt op.
Het enige waar jij je eigenlijk druk om zou kunnen maken is het verhaal hoe de klok gemaakt is uitbuiting slechte arbeidsomstandigheden enz.
Nee Rik geniet gewoon van de klok en de praktijk zal het leren.
Ps vind hem zelf ook best mooi vooral voor dat geld.
Mvg Jan.

Rik,

Je hoeft toch niet alleen maar gerenomeerde merken in je collectie te hebben? Ik heb ook een paar chinezen (w.a. Alpha). Voor het geld veelal prima klokken waar ik veel (draag)plezier aan heb, hoewel ik dit aanvankelijk ook niet direct verwacht had (en dus ook met een voorzichtige aankoop begonnen ben). Ik vind dit overigens beter dan zo’n chinees die een 100% kopie rolex, IWC, Panerai etc. is, incl. de naam.

Veel plezier met je aanwinst dus!!

Niels

Ik vind het best een mooi klokkie ! Zelf heb ik 2 horloges met een chinees uurwerk: een Aeromatic, die is echt bagger, loopt na een uur al niet meer gelijk en een Timex waarvan ik denk dat het uurwerk chinees is (weet het niet zeker)en die doet het prima. Die Aeromatic zal wel gewoon pech zijn denk ik.

ikbenben Schreef:

Ik vind het best een mooi klokkie ! Zelf heb ik 2
horloges met een chinees uurwerk: een Aeromatic,
die is echt bagger, loopt na een uur al niet meer
gelijk en een Timex waarvan ik denk dat het
uurwerk chinees is (weet het niet zeker)en die
doet het prima. Die Aeromatic zal wel gewoon pech
zijn denk ik.

Oh ja, ik vergeet m’n ReXXor bijna :slight_smile: die loopt perfect !