Nee, ik kan niet verkopen vanwege mijn trustlevel -1 en heb echter ook niet de intentie om iets te verkopen op HF.
Ik probeerde alleen aan de hand van een voorbeeld aan te geven hoe absurd het eigenlijk is dat er op HF het idee bestaat dat je min of meer verplicht bent te verkopen aan diegene die als eerste reageert op een advertentie.
Ik snap ook niet of heel veel leden het nou gewoon niet snappen of het niet willen snappen. Verder is de discussie daarna zo ver afgegleden van de originele vraag en kwestie… Gooi maar dicht.
Tuurlijk begrijp ik de regels binnen HF en ben daar 100% mee eens.
HF moet zich verre houden van handel en daarmee geld verdienen binnen de club.
Maar lees vanaf 28 februari naar beneden en je komt tot de conclusie dat veel leden het idee hebben dat je verkeerd bezig bent als je niet verkoopt aan diegene die het eerst heeft gereageerd op een advertentie.
Dat was mijn punt in de discussie en dat wordt niet in dank afgenomen.
Dat dus. Het hele punt is dat men de 6-maanden regel omzeilt met “opbieden via PB”.
Daar wordt terecht op gehandhaafd en ik hoor niemand die het daarmee écht oneens is.
Wel nuanceverschillen in smaak over de manier van communiceren in het geval dat meer liefhebbers oprechte interesse hebben in een horloge, maar dat is gewoon een fundamenteel ander issue.
Het is eigenlijk net als het verschil tussen een ebay en marktplaats. Bij ebay moet je een bod doen en is dat bindend (tenzij onder een eventueel minimumbedrag), terwijl op marktplaats een bod nog steeds vrijblijvend is. Ook als het bod geaccepteerd wordt door de verkoper. Misschien is een veilingsysteem ala ebay wel beter hier op HF met een startbedrag en/of minimumbedrag, heb je ook niet dat gedoe met lowballers via PB
Eens. En ondertussen is mijn topictitel ongevraagd veranderd, is het hele onderwerp een paar keer heen en weer geslingerd tussen verschillende rubrieken door leden en zo ver vervuilend met onzin dat de essentie verloren gegaan is en het wat mij betreft ook wel dicht kan
Ik weet ook eerlijk gezegd niet welk punt je wil maken. Bedoel je nu serieus dat als iemand op het forum een horloge voor €1.000,- te koop zet en de eerste de beste zegt: ik wil het voor dat bedrag hebben dat je verplicht bent om het aan deze persoon te verkopen? Ik denk inderdaad dat dit topic inmiddels volledig ontspoord is.