Vraagprijs, prijs… alles hetzelfde… ik verlang een X bedrag en als iemand dat wilt betalen ok. En als iemand wil handelen ook ok… ligt eraan wat ik vraag en wat voor horloge. De ene wil je snel verkopen, de andere hoeft niet snel weg…
Inderdaad, je verkoopt hier niet omdat je het iemand anders ‘gunt’, ik geloof daar geen ene reet van.
Je verkoopt het omdat je er vanaf wil of moet, en de lage prijzen die je tegenkomt in het blauw, is een afweging tegen de veilige omgeving waar je in koopt & verkoopt.
Als je meer wil, moet je op marktplaats gaan zitten. Maar ja, je moet dan op de koop nemen dat er soms louche figuren tussen zitten. Gezien de hobby best kostbaar kan zijn, en zo’n klein dingetje toch wel een flinke financiële waarde kan hebben.
Hier in t blauwe is het over het algemeen prima, de meeste kennen elkaar, en je weet gewoon waar je aan toe bent.
Tuurlijk wel. Helemaal niet omdat dat je aan iemand anders iets goedkoop weg wil geven. Juist als je een verkoop kan sluiten zonder gezanik en gezeik en daarna je je goed voelt over jezelf omdat hij bij een andere liefhebber is, mag dat best wat kosten.
Heeft niks met de ander te maken maar met hoe blij ik achteraf ben.
“Gunnen” is voor een deel van de prijs in euronen, een pakketje goed gevoel kopen.
En natuurlijk zitten daar limieten op. Als iemand mij een miljoen biedt voor een van mijn vintages met de openlijke intentie die te pletwalsen, so be it. Dan weegt het niet op. Maar voor wat realistische centjes is dat pakketje wel iets waard. Voor de een heel weinig, voor de ander veel meer.
Toch was dat voorheen wel zo. Maar ik snap ook wel dat je je nog wel een keer bedenkt als je je horloge voor een veelvoud doorverkocht ziet worden nadien
Precies. Dan “gun” je elkaar de kans om eens iets anders te proberen. Ik denk dat daar de gunfactor meer lag dan aan de financiële kant. Toen was het nog een grote flipper it forward heeft me niks gekost, was leuk, en door!
Ik kan mij nog @riesbiem herinneren die met een horloge de deur uitliep en 10 minuten een appje stuurde met de vraag of er nog andere geïnteresseerden waren in het horloge en zo niet of hij mijn foto’s mocht gebruiken voor zijn advertentie.
Het is jammer dat als iemand een iets andere kijk of mening heeft op een onderwerp gelijk zo verguisd wordt en dat veel leden daar blijkbaar van smullen en met hartjes strooien. Zie Ruud… met de opmerking “Lekker op marktplaats blijven”
Ik wil wel graag antwoord geven op jouw vraag door het geven van een voorbeeld:
Bij een erfenis krijg ik een mooie gouden Rolex. Rolex is niet mijn merk en ik wil het horloge daarom verkopen. Ik bied het horloge op HF te koop aan voor € 5.000,00
Vervolgens stroomt mijn inbox vol met berichten van leden die het horloge graag willen overnemen voor de vraagprijs.
Er zijn ook berichten bij van leden bij die mij er op wijzen dat dit horloge een zeldzaam model is en er € 15.000,00 voor bieden. Blijkbaar heb ik de verkoopwaarde helemaal verkeerd ingeschat.
Als ik het goed begrijp dan moet ik omdat ik het horloge verkopen aan het eerste lid dat gereageerd heeft, met ook nog eens de wetenschap dat ik mij realiseer dat dit persoon bewust misbruik maakt van mijn onkunde.
Ik vind de verkopende leden op HF die zo consequent zijn heel nobel. Ik zou dat niet kunnen.
Ja. En dat is nergens voor nodig aangezien je over een internetverbinding beschikt.
Afhankelijk van hoe ver je eronder zit is het dan ook wel weer zo netjes van een eventuele koper om jou te wijzen op de (te) lage vraagprijs en eventueel wat extra te betalen. Ik houd er geen prettig gevoel aan over als ik iets voor een schijntje meeneem bij iemand die niet weet wat hij/zij in handen heeft.
Maar goed, de basis: een man een man, een woord een woord.
Je begrijpt het - en ik vermoed opzettelijk - verkeerd.
Het staat je vrij je advertentie te verwijderen, en een nieuwe te maken met een realistischer vraagprijs. Die dan ook gewoon netjes zichtbaar is. Voor die ene beunhaas die in jouw aangehaalde geval zit zal de forumleiding de zweep niet bovenhalen. Voor de andere 99.9% die een vraagprijs opgeven en dan achter de coulissen per opbod verder werken - niet wegens onwetendheid, maar om regels te omzeilen - hopelijk wel.
Hoe kom jij er bij dan om het te koop te zetten voor 5000 euro dat bedrag verzin je toch zomaar niet. In het vervolg zou ik eerst alles eens goed uitzoeken voordat je iets te koop zet. Een Rolex is geen heggeschaar. Kan jij verkopen op het forum met trustlevel -1