Mods sluiten liever t blauw
Pleonasme van de week
Grappig dat je dat zo schrijft, ik heb eens via marktplaats een g shock mudmaster verkocht en kreeg de vraag of ik voor 5 tientjes extra dat horloge in Eindhoven wilde bezorgen.
Daar ben ik mee accoord gegaan, de koper wilde op zijn werk afspreken, geen punt dacht ik …hij werkte op de mathildelaan 4, hij, en al zijn collega s, hadden vuur wapens en er liep ook een dikke grommende Mechelaar rond.
Bleek ik dat horloge verkocht te hebben aan een hoofdagent bij de politie.
Dus toen je dat schreef over Eindhoven kwamen herinneringen boven
Opgegroeid in Eindhoven, krijg jeugdherinneringen. Drugsdealers als buren, top!
Welke straf kreeg je uiteindelijk voor de opzetheling?
Opzet heling? Dat moet je even uitleggen
Ik ben daar ook opgegroeid, bijzonder leuke tijd gehad: de jaarlijkse Kamelenrace Stratumseind, op stap in club Cartier Stratumsdijk, Wilhelmina plein , ik heb gewoond in de Bergstraat en Heilige Geest straat , dat was een heel leuke tijd, zonder dealers trouwens
Ik kan me nog herinneren in het verleden een horloge gekocht te hebben in Eindhoven in een volkswijk. Een dikke harley voor de deur en een motor jack aan. Was wel een heel aardige kerel.
Ik kocht ooit in een buitenwijk van Delft een vintage Seiko. Doet er een jong ventje open van twee meter lang en twee meter breed. Bleek wereldkampioen gewichtheffen. Funky shit.
Pffff
Begrijp wel wat je bedoelt! Ik heb dat zelf ook wel, als het kontakt aangenaam is wil je graag je tegenover wel tegemoet komen. Neemt niet weg dat WIJ dat doen. Zonder verplichting of iets anders!
Dat de andere het horloge met winst verkoopt, tja, is natuurlijk zuur. Maar aan de andere kant… wij hebben ervoor gekozen het horloge voor een bepaalde prijs aan te bieden en voor een bepaalde prijs te verkopen omdat die prijs voor ons “genoeg” was. Zo is het met veel.
Als je meubels koopt en een paar dagen later zie je het ergens anders goedkoper, erger je je ook. Aan de andere kant, had je zelf ook even langer kunnen zoeken, beter vergelijken. Op dat moment dat je die meubels kocht, vond jij de prijs goed, acceptabel. Noem het hoe je wilt! Achteraf weet je altijd meer…
Op Horlogeforum, als dienst van en voor de leden, waarbij je een jaar actief op HF moet zijn wil je uberhaupt rechten krijgen om te mogen verkopen…
Ik snap wel dat je dan verwacht dat je horloge niet de week erna op marktplaats of chrono24 staat voor meer geld.
Maar goed, ik heb dat gevoel zelf dus niet zo, maar je hoort hier genoeg mensen het sentiment echoën.
Ik stuur meestal een mailtje en 9 van de 10 keer krijg ik alsnog de korting
Kleine moeite groot plezier
Dat “probleem” zul je altijd houden. Eigenlijk is het geen probleem, maar een situatie.
Je kunt niemand verbieden zijn horloge te verkopen voor de prijs welk hij gerechtvaardigd vind. En je kunt niemand verbieden het horloge aan te bieden voor de prijs hij gerechtvaardigd vind. En daar kunnen af toe behoorlijke verschillen in zijn!
Mocht diegene het horloge voor een hogere prijs kunnen verkopen als hij heeft betaald… mazzel. Is niet vaak het geval. En mocht het zo zijn… so be it! De verkoper heeft dan misschien een beetje een wrang gevoel. Nogmaals, hij heeft het horloge verkocht voor en prijs die voor hem in orde was. Anders verkocht hij het niet. Dat de koper en korte tijd later meer voor vraagt, is weliswaar niet netjes, maar wat wil je er tegen doen?
Hier op HF, wordt er een stokje voor gestoken. Ergens anders heeft hij vrije hand.
Hoe vaak koop jij meubels dan?
Die begrijp ik wel. Toch werkt het beter als je de teugels wat laat vieren. Oprichten van een soort van forumpolitie werkt volgens mij averechts. En bonnetjes, die worden vaak niet meegeleverd laat staan dat ze op naam van de verkoper staan.
Waarom mag iemand geen winst maken? Zolang het horloge marktconform geprijsd is lijkt mij geen probleem te ontstaan. Ik vind de regel prima, uitwassen/misbruikers kunnen zo aangepakt worden. Daarnaast zijn ebay/Marktplaats/chrono24 uitstekende handelsplatformen
Heerlijk!.
Bij verkoop “gun” ik vooral een horloge aan iemand. Handelaren heb ik het niet zo mee. Zo kan mijn horloge voor een scherpe prijs wel gegund worden aan een forumlid maar niet aan een “inkoper” op marktplaats. Blauw is voor mij een leuke plek om een aanschaf te doen omdat het contact ook een deel van mijn plezier is. Vraagprijs bieden is wat mij betreft geen gegarandeerde aankoop.
Ik ook niet, als er tenminste in de advertentie wordt gesproken over een ‘minimumprijs’ ipv een ‘vraagprijs’
Binnen 6 maanden niet, forumregel. Daarna wel, heb ik het ook niet over.
Blauw sluiten zou jammer zijn. Is toch deel van het forum en deel van de hobby!