Tsja de click was er plotseling niet meer bij deze “liefhebber”
Hmm spreek dan de waarheid tegen de oude eigenaar vooraf, had jij ook geen korting gegeven
Die Lennert kan er wat uitflappen hoor, echt een toffe gast.
Ik wou dat het een overdrijving was en geen droge beschrijving van de realiteit van die jongen, maar… Okee, we zijn al erg ver off topic afgedwaald.
Ik had op het forum een keer een zeldzame king seiko verkocht aan een lid. Deze heeft hem vervolgens laten polijsten en het hele horloge daarmee geruineerd. Als ik dat vooraf geweten had dan had ik hem niet aan die persoon verkocht
Is af en toe niet wat je wil, maar is helaas zo! Zodra verkocht, is het eigendom van iemand anders en die kan er mee doe wat hij wil…
Neemt niet weg dat het zonde is!!
Dat wilden we op HF ooit doen met een of ander horloge. Uit het blauw halen, hamer erop. En het dan filmen en posten. Maar welke dat was en hoe dat precies zat weet ik niet meer. @Jotun weet jij dat nog?
Als ik eenmaal een horloge, of wat dan ook, verkocht heb, is het aan de ander wat er mee te doen.
Verkopen voor meer, kapot polijsten, verzin het maar, kan ik mij daar echt niet meer druk om maken.
Weet ie het voor meer te verkopen, was ik te goedkoop maarja dan was het al gebeurt en kan je er toch niets meer aan veranderen.
En weer door zeg ik dan……
Had ik met een huis. Volledig gerenoveerd. Als ik dat had geweten
Stoer verhaal allemaal maar we weten dat u veel te krenterig bent om daadwerkelijk zo iets te doen
Het geven en ontvangen van korting op een forum als dit, is gebaseerd op wederzijds vertrouwen dat de andere liefhebber er ook plezier aan beleeft. Dat is de enige reden dat er korting wordt gegeven/gegund wordt. Als de kopende partij het horloge vervolgens direct weer te koop zet met winst, dan maakt hij misbruik van deze gunfactor en dat is m.i. op zijn minst niet netjes, in het ergste geval bedrieglijk.
Je wordt hier best hard aangepakt, maar het komt op mij eerder over alsof je je wat ongelukkig uitdrukt dan dat je echt maximale flippermarge ten koste van alles bepleit (of ik ben naïef ). Wat jij zegt is 100% juist als beide partijen open zijn over de intenties. Er is niks mis met winst maken, een boterham verdienen in deze branche of flipperen, maar wees daar transparant over en doe je dan niet voor als liefhebber die het horloge zelf gaat koesteren in zijn verzameling.
Dit forum is bovendien zoals reeds boven gezegd is ook niet bedoeld als handelsforum, daar zijn legio andere mogelijkheden on- en offline voor, dus waarom zou je uitgerekend hier aan je handelsimperium werken? Het is m.i. terecht dat de forumleiding hierop handhaaft.
Je zou het kunnen ondervangen door als Forum erop te staan dat de verkoper de aanschafprijs vermeldt die hij betaald heeft voor het horloge dat hij binnen 6 maanden na aanschaf hier wil verkopen.
Leuk nog een taak voor de mods, daar zullen ze vast heel blij van gaan worden.
Gewoon een foto van de bon in de advertentie opnemen. Kunnen we meteen even het adres controleren. En een krant van die dag met de naam van de verkoper in beeld. Zodat je niet bij een of ander schimmig huis in een slechte Eindhovense wijk aankomt en er ineens een kerel met een blaffer en een vechthond je op staat te wachte.
Oh, jij gaat je verkochte horloge zelf tot aan de deur brengen? Wat een service…
Ehhhh. Zit je aan de cognac?
Hoe dit anders op te vatten?
Gelijk sofinummer, 06 nummer, adres en bankrekeningnr.?