Kan je van een quartz een automaat maken door bv ander movement er in te zetten.hoop dat iemand me dat kan uitleggen mvgr remco
Zolang de uurwerk afmetingen en de wijzerassen overeenkomen kan het. Soms is het nodig om de wijzers aan te passen.
Ik weet b.v. dat in een quartz CWC G10, ook een ETA2824 past.
Om welk horloge / uurwerk gaat het?
het gaat om een guess collection met een Hattori VD57B movement.kan daar bv een mooi eta automaat in.
Ik denk dat er geen mechanisch alternatief is, een mechanische chronograaf is al gauw 2.5 keer dikker dan de genoemde Hattori.
ticothijs82 Schreef:
Ik denk dat er geen mechanisch alternatief is, een
mechanische chronograaf is al gauw 2.5 keer dikker
dan de genoemde Hattori.
Hangt ook van de kast af. In een TW Steel past vast ook wel een mechanisch zakhorloge uurwerk, waar normaal een klein quartuurwerkje in zit.
marnix.moed Schreef:
ticothijs82 Schreef:
Ik denk dat er geen mechanisch alternatief is,
een
mechanische chronograaf is al gauw 2.5 keer
dikker
dan de genoemde Hattori.Hangt ook van de kast af. In een TW Steel past
vast ook wel een mechanisch zakhorloge uurwerk,
waar normaal een klein quartuurwerkje in zit.
Nou goed dan. De Hattori is 12.75L en een Eta 7750 is 13.25L. Misschien kan dan het uurwer d.m.v. een andere uurwerkring passend gemaakt worden. En nog weten we dan niet of de wijzers gaan passen, en dat voor een horloge waarvan ik begrepen heb dat een originele nieuwe band nog te duur is? Zoals gezegd, er zijn horloges waarbij het kan, ik denk niet dat de Guess in aanmerking komt.
ticothijs82 Schreef:
marnix.moed Schreef:
ticothijs82 Schreef:
Ik denk dat er geen mechanisch alternatief
is,
eenmechanische chronograaf is al gauw 2.5 keer
dikker
dan de genoemde Hattori.Hangt ook van de kast af. In een TW Steel past
vast ook wel een mechanisch zakhorloge uurwerk,
waar normaal een klein quartuurwerkje in zit.Nou goed dan. De Hattori is 12.75L en een Eta 7750
is 13.25L. Misschien kan dan het uurwer d.m.v.
een andere uurwerkring passend gemaakt worden. En
nog weten we dan niet of de wijzers gaan passen,
en dat voor een horloge waarvan ik begrepen heb
dat een originele nieuwe band nog te duur is?
Zoals gezegd, er zijn horloges waarbij het kan, ik
denk niet dat de Guess in aanmerking komt.
dat is weer een ander aspect: of je t er voor over hebt. vaak kost t modificeren idd een behoorlijk pak met duiten.
nee niet dat ik het wil,gewoon nieuwschierig of het kon,totaal geen verstand van leer steeds meer.
remjo Schreef:
nee niet dat ik het wil,gewoon nieuwschierig of
het kon,totaal geen verstand van leer steeds meer.
:)-D
And now you know. Er is een hoop customize mogelijk. Maar dat heeft natuurlijk wel z’n prijskaartje.
:)-d