Misschien het verkeerde forum: Reparatie van mijn Seiko 7005-7130

Hallo iedereen!

Allereerst natuurlijk een gezond 2011, en dat we maar veel mensen mogen aansteken met ons rikketik virus! Recentelijk heb ik een horloge langsgebracht bij Lucardi juweliers. Dit omdat mijn Seiko 7005-7130 niet meer liep, de kroon was verdwenen en hij blijkbaar ook moest worden ontroest. Ze hadden het horloge opgestuurd naar de reparateur, om een prijsopgave te laten opstellen. Dit kwam uit op E215,00… Voor mij een belachelijk hoge prijs, aangezien ik bij Richard Askham maar uitkwam op maar E60,00, en dat voor een VOLLEDIGE service! Ik bedoel: 215-60=155! E155,- kan ik gewoon besparen. Ik heb het gevraagd in 2010, toen Richard Askham nog in Nederland woonde. Enkel heb ik gelezen op zijn blog dat hij verhuist is naar Engeland. Ik heb zelf niet echt het vertrouwen in het opsturen van het horloge naar Engeland. Ik heb het risico nooit genomen, dus ik weet ook niet wat ik kan verwachten, aangezien de kosten nog wel is hoog kunnen worden. Daarom na deze lange vermoeiende tekst: wie weet een goede reparateur in Nederland? Het moet wel tot een redelijk bedrag blijven.

Vriendelijke groeten,

Dennis.

Wellicht is het handig om aan te geven in welk deel van het land je woont.
Dan is er vast een forummer die bij jou in de buurt een horlogemaker kent.

Als er geen emotionele bindingen zijn met het horloge, is het misschien ook te overwegen om “gewoon” naar een Seiko vintage vervanger uit te kijken, als jouw horloge teveel roestschade heeft opgelopen.

gewoon in een bubbel envelop naar Richard sturen…

Ik woon in Amstelveen, Noord-Holland. Ik heb reeds wat rondgezocht op Marktplaats naar reparateurs, maar daar kon ik er geen vinden.

Is het wel verstandig om het horloge naar Engeland te sturen? Aangezien ze soms wel eens moeilijk doen daarover…