Mission Impossible

Nee, niet met Tom Cruise, maar het gaat om een verjaardagskado voor m’n super veeleisende zusje. >X

Ze wilt graag een Radiomir hommage, met een 6497 uurwerk, echter met datum. Dat is Mission Challenging.

Daarnaast moet ie ook een sandwichdial hebben. Dat is al een upgrade naar Mission Difficult.

Maar dan ook nog eens met een geskeletteerd uurwerk. Volgens mij is dat Mission Impossible.

Weet iemand toevallig of er een (Asian mag) 6497 of 6498 met datum aanduiding bestaat?

Ik heb zelf een geskeleteerde en gemodificeerde 6497 met naast de seconde ook dag/nacht aanduiding en GMT functie. Dus modificaties bestaan, maar ik heb er nog geen met datum gezien (wel power reserve).

Wat dacht je van een horloge en bijpassende agenda? :wink:

Ik heb zelf nooit deze modificatie gezien, en betwijfel of hij bestaat, in elk geval in de aziatische hoek. Als er al een zwitserse variant bestaat, denk ik niet dat je wil weten wat dat gaat kosten…

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Wat dacht je van een horloge en bijpassende
agenda? :wink:

Ik heb zelf nooit deze modificatie gezien, en
betwijfel of hij bestaat, in elk geval in de
aziatische hoek. Als er al een zwitserse variant
bestaat, denk ik niet dat je wil weten wat dat
gaat kosten…

Groeten,

Martin

Dat zei ik ook! Hoe vaak kijk je nu naar de datum? Maar toen betrapte ik mezelf, dat ik soms ook wel vaker dan 1x per dag de datum check. Voor brieven, documenten, etc. Dan is het toch wel handig als ie op je horloge staat.

Ik heb em met datum ook nog nooit gezien. Dus dat wordt misschien een Mission Impossible…

Om het dan over een andere boei te gooien: weet iemand geskeleteerde horloges met datum? Of desnoods een mooie/gedecoreerde handopwind met datum? Graag iets Aziatisch, want budget ligt laag.

Je hebt wel multifunction, dus met dag/datum, skeletons, zoals deze:

Zelf vind ik ze niet zo fraai afgewerkt.

Eventueel een TAO skeleton, zo’n €35,

Als de datum vereiste vervalt, wordt het een stuk eenvoudiger.

Groeten,

Martin

Die alpha heb ik gehad om eens te kijken wat je precies krijgt voor een paar tientjes: dat was niet veel. Geheel in lijn met mijn verwachting moet je handmatig datum dag etc. verzetten. Zou me verbazen als die TAO dat wel automatisch doet, veel te gecompliceert voor die paar tientjes.

Datum staat toch ook op je telefoon waarvan ik aanneem dat je zusje die ook wel zal hebben. Lekker belangerijk of hij ook nog eens op je horloge staat. Zou mezelf niet lastiger maken dan noodzakelijk en de datum eis laten vallen.

Er heeft wel een zwitserse 6497 met datum bestaan.
http://www.princetonwatches.com/shop/16060.3532.asp

Lastig, maar er zijn zat mensen die dit voor je kunnen maken.
Check andere sites, zoals watchuseek of homageforum.com

Goed gezien Leeuwentemmer, van dat Tao uurwerk! (tu)

Maar als je echt zo moet gaan drukken lijkt het me niks. Doet me denken aan die ouderwetse bureaukalenders waar je op knopjes moet drukken, zodat de datum, dag, maand & jaar verspringt. Of nog ouderwetser: scheurkalender…

Enneh, heb 't gevraagd. Maar voorlopig wilt ze er toch echt 1 met datum erop…

Oh ja… durf het bijna niet te >X, maar ze vind em niet mooi… de kast en wijzerplaat staan d’r niet aan. Tja, zoals ik al zei: veeleisend.
Op WUS plaatste iemand de volgende quote:

Harry: There are two kinds of women: high maintenance and low maintenance.
Sally: Which one am I?
Harry: You’re the worst kind; you’re high maintenance but you think you’re low maintenance.
Sally: I don’t see that.
Harry: You don’t see that? Waiter, I’ll begin with a house salad, but I don’t want the regular dressing. I’ll have the balsamic vinegar and oil, but on the side. And then the salmon with the mustard sauce, but I want the mustard sauce on the side. “On the side” is a very big thing for you.
Sally: Well, I just want it the way I want it.
Harry: I know; high maintenance.

Thx, kwam zoiets ook tegen. Volgens mij is het een 6498, omdat de secondewijzer op 6 uur staat. 6497 heeft em normaal op 9 uur.

Marco V Schreef:

Lastig, maar er zijn zat mensen die dit voor je
kunnen maken.
Check andere sites, zoals watchuseek of
homageforum.com

Huh, mensen die 't kunnen maken??? Heb je voorbeelden of links? Ik ben ze er namelijk niet op tegengekomen.

Ik snap de uitdaging om iets te vinden voor je zusje (tu), maar je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: “Zoek dit karwei zelf maar uit!” :wink:

Paul G. Schreef:

… maar je zou natuurlijk ook kunnen

zeggen: “Zoek dit karwei zelf maar uit!” :wink:

Dit is de beste tip van allemaal :stuck_out_tongue:

Ze heeft mijn post of de fora ook meegekeken, en is nu pas overtuigd dat het ECHT niet mogelijk. Omdat ik 1x een 6497 heb gemaakt, denkt ze dat ik ineens een horlogemaker ben. Dus een datum maken voor een 6497 zou een eitje zijn :slight_smile:

Maar we zijn eruit. Het wordt toch de Radiomir hommage van Parnis, maar met een skeleton uurwerk. Dus toch geen datumaanduiding meer. Want er bestaat ook een automaat hommage, maar ze vind het uurwerk niet mooi genoeg.

Weet iemand waar ik voor een aardig prijsje een geskeleteerde Asian 6497 kan kopen? Bij getat/siswatch hebben ze alleen de PVD versie.

Die zul je volgens mij zelf moeten maken, alles is wel los te koop, maar is bij de bekende leveranciers niet voor handen, :frowning:

Grtz Sjef
Ps deze kan je wel bestellen bij Marina Watch (Manbushijie) $70 excl. verzending

Ik heb goede ervaringen met de Seagull 3620K. Ik heb dit uurwerk gebruikt in de onderstaande knutsel.

Deze uurwerken zijn te koop bij Roland Kemmner. Zijn winkel op Ebay heet: erkahund. Volgens mij kosten ze iets van Euro 68,- Zelf koop ik ze regelrecht bij hem. Roland is een prima kerel en levert vrij snel.

Groet,
Mark

Veel 6497 uurwerken
deze is dan skeleton maar geen datum

http://cgi.ebay.ph/43mm-Dual-Time-Zone-Full-Skeleton-Mens-Watch-Y006_W0QQitemZ250491539140QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item3a52758ec4

snuffel maar even zou ik zeggen.

gr Ron

Als ik kijk naar de daaropvolgende postings, voor 70 euro kan ik inderdaad geen voorbeeld voor je vinden, dan moet je een Parnisje, MM of Getat kopen.
Als je custom build wilt hebben zoals mijn Ray Knight, of bijv JOA/Davidsen/Blue Radish, dan ben je 5 keer zoveel kwijt.

marnix_moed Schreef:

Marco V Schreef:


Lastig, maar er zijn zat mensen die dit voor je
kunnen maken.
Check andere sites, zoals watchuseek of
homageforum.com

Huh, mensen die 't kunnen maken??? Heb je
voorbeelden of links? Ik ben ze er namelijk niet
op tegengekomen.

Dat is idd een stukje meer… maar dan nog ben ik wel benieuwd of iemand het kan maken… voor 500 euro een 6497 met datum…

Het zal dan iig geen kadooTJE meer zijn. Gaat wat buiten 't budget.

Wow, dat is een mooie zeg! Ben nu aan het proberen een automaat (met datum) voor de Radiomir kast te regelen met een passende sandwich dial.

Mocht dat niet lukken, dan zal ik zeker hier aan denken. Want ze wilt em ook graag met een goudkleurig uurwerk. Is dit trouwens met een laagje echt goud? Het lijkt op je foto op rose goud.

Nee, eentje met datum kom je niet meer zo gauw tegen. Heb wel zwitserse versies gezien met een big date. Maar die liggen buiten 't budget.

Die van jou is ook mooi. Heb de 6497 in stalen versie.

Het em in 't staal. Erg leuk.