Beste forumleden,
Sinds vandaag ben in het bezit van de Seiko 6m13 0010 B3. Mijn vader had deze van zn zolder geplukt en ik heb de horloge naar de juwelier gebracht voor een nieuwe batterij en bandje. Nu ben ik wat bezig geweest met de functies die er op zitten zoals de calendar en search modes in de calendar.
Als ik bijvoorbeeld de dag opzoek van 15 februari 1745 krijg ik de dag maandag, volgens Deze website.
Als ik dit invoer in de search modus van mijn Seiko kom ik ook mooi uit op maandag. (zie foto, rode eind van seconde wijzer duid de dag aan)
Als ik dan de huidige calendar in ga stellen op vandaag, 13 december 2016, komt deze echter uit op een woensdag terwijl het dinsdag is. (zie foto, rode eind van seconde wijzer duid de dag aan).
Ik vraag mij dan af, stel ik iets verkeerd in. (Denk zelf haast van niet want als je kijkt naar de foto’s staat alles goed ingesteld. (De secondewijzer op 2000, eind van minutenwijzer op 16, eind van urenwijzer op december en datum op 13)
Hoe zit het trouwens met de instellingen van schrikkeljaren. In de gebruiksaanwijzing zie ik hier niets van terug. Ook op de horloge zelf kan ik dit niet instellen (niet gevonden).
De [Gebruikserhandleiding](file:///C:/Users/Mees/Pictures/Camera%20Roll/20120126992701036m13.pdf) die ik gebruikt heb.
Weten jullie raad, of wat er mis mee is?
Hoor graag een reactie tegemoet, alle suggesties zijn welkom!
Mees