Mix gezocht Alpha en Vostok

Beste mensen,

Ik wil graag een automatisch mechanisch horloge, lijkt me gewoon leuk voor de afwisseling. Nu kan ik kiezen tussen een

Dus ik ben op zoek naar een automatisch mechanisch horloge in de stijl van de Vostok, maar MET zo’n mooi power reserve metertje zoals die op de Alpha zit!

Zou iemand me tips kunnen geven van merken / types die hieraan voldoen?

De tourbillion van de Alpha vind ik wat minder, en de stoere degelijkheid van de Vostok spreekt me ook erg aan. Uiteindelijk denk ik dat ik de Alpha toch liever heb gezien de lage prijs, maar als ik een beter/mooier model kan vinden zou het helemaal leuk zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties :slight_smile:

Verwacht je een echt een serieus antwoord?:D:D

Ik weet niet of het iets voor je is, maar bij de Kijkshop hebben ze automatische horloges met power-reserve.
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kom je wel wat topics tegen.

Groeten, Tom Vreeken.

Ja? Ik zoek gewoon een automatisch horloge met metertje om te zien hoeveel power er nog in zit. Dus niet dat je op een knopje moet drukken om de secondewijzer te zien verspringen maar gewoon een apart wijzertje voor de power.

Oke! Ik ben al eens bij de Kijkshop geweest maar toen was ik minder gericht dan nu :slight_smile: Ik ga daar morgen wel ff neuzen.

Thanks

Hier in Leeuwarden lagen bij de Aldi nog een paar TWS automaten. Misschien bij jullie ook. Ik weet niet of ze er waren met power reserve, maar misschien kan je nog wat van de 100 euro af praten. Als ze inmiddels al weken op voorraad liggen.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Dank je! Ook daar ga ik morgen even kijken…

Grtz, Jaaap

Als je een internet aankoop overweegt, dan wil ik je adviseren ook is naar het merk Orient te kijken. Ze maken zelf hun automatische uurwerken heb ik begrepen en ze hebben zeer veel power reserve modellen. Een van de vele sites die ze verkoopt is www.roachman.com

Wouw, dank je! Orient ziet er ook erg goed uit…

Gezien je vraag is Orient idd. een heel goeie optie. Prima Japanse werkjes,mooi afgewerkt en veel modellen met gangreserve-aanduiding.

MVG,

Morse.

Hm oke. Is de afwijking van Orient kleiner dan die van Alpha? De ‘echte’ automaten mogen geloof ik een afwijking hebben van max 4 seconden per dag ofzo? Is Orient ook zo’n merk? Of doen ze niet mee voor die kwaliteitseis? De Alpha 564-2L44 heeft een afwijking van max. 30 seconden voor of achter per 24 uur.

Hoi Jaaap,

Een afwijking van max. 30 sec/dag is voor een automaat heel gewoon.
Draag hem een paar maanden, en laat hem vervolgens afregelen door een horlogemaker, als de afwijking te veel is. Die 30 sec is een maximum het kan ook heel goed maar een paar seconden zijn.

Het is ook mogelijk om een chronometer (niet te verwarren met een chronograaf) te kopen, dat is een mechanisch horloge dat is afgeregeld binnen veel strengere eisen, enkele seconden per dag. Google maar eens op “cosc certification”.
Dit zijn alleen vaak klokjes in een iets andere prijsklasse, zeg meer dan €1000. Bij Stowa bijvoorbeeld kun je voor een meerprijs van €200 euro zo’n certificaat bij een horloge van ongeveer €500 krijgen

Groeten,

Martin

Ik zou ook eens kijken naar Tauchmeister prof. Die hebben volgens mij ook een gangreserve aanduiding.

groeten
stefan

Jaaap Schreef:

Hm oke. Is de afwijking van Orient kleiner dan die
van Alpha? De ‘echte’ automaten mogen geloof ik
een afwijking hebben van max 4 seconden per dag
ofzo? Is Orient ook zo’n merk? Of doen ze niet mee
voor die kwaliteitseis? De Alpha 564-2L44 heeft
een afwijking van max. 30 seconden voor of achter
per 24 uur.

30sec per dag vind ik eerlijk gezegd best wel veel. 15 lijkt me meer ‘gangbaar’.

MartinB Schreef:

Hoi Jaaap,

Een afwijking van max. 30 sec/dag is voor een
automaat heel gewoon.
Draag hem een paar maanden, en laat hem vervolgens
afregelen door een horlogemaker…

Dat is waar idd, een automaat gaat beter lopen als ie z’n baasje beter leert kennen :))

Hehe oke, ik begrijp idd wel dat de duurdere automaten (met cosc) preciezer lopen. Het lijkt me wel leuk om zon ding es te proberen, dus ga ik toch maar voor een Alpha denk ik. Ook een beetje voor de lol. Als het echt niet bevalt kan ik er altijd nog een simpel Quarts horloge bijkopen! Maar het zou wel cool zijn als ie idd zo afgesteld kan worden dat de afwijking acceptabel wordt :slight_smile: Kga het proberen, thanks!

Oke, klinkt ook leuk. Alleen heb ik eigenlijk nog ff geen zin om veel geld uit te geven aan een automaat die niet het cosc certificaat heeft. Dan koop ik liever een goedkope alpha en spaar nog wat langer door voor een duurder exeplaar, ooit :slight_smile: Goedkoop is bij mij onder de 100 euro en duur misschien 500. Maar dat komt ooit nog welles als ik grof geld ga verdienen :wink: :stuck_out_tongue: