Miyota 281A

Hallo,

Ben al een tijdje op zoek naar een mooie vlieger (heb nu een parnis, niet lelijk, maar toch…) en ik kom toch wel uit op een horloge van één van de magische vijf. Eerst zat ik te denken aan Steinhart, wel erg mooi maar toch niet een horloge met een lang verhaal. Alhoewel ik betwijfel of de huidige laco’s e.a. nog wel zoveel te maken hebben met de ‘echte’ oude Fliegers.

Ik kan maar weinig vinden over het 281A uurwerk van miyota welke geplaatst is in de goedkopere series van Laco. Aangezien ik maar een arme student ben moet ik het maar doen met dit uurwerkje. Zijn deze uurwerken betrouwbaar? Of is het uiteindelijk een duurkoop en kan ik beter doorsparen voor een Quartz of ETA?

In dat horloge zit een mechanisch Miyota 82xx uurwerk voorzover ik weet.

betrouwbaar basic uurwerk, maar niets fancy.

Zie nu dat ik de cijfers verkeerd heb… 821A…

Niks mis met een Miyota 281… uurwerkje hoor!
En stel het gaat fout met het uurwerkje buiten de garantieperiode ( wat niet te verwachten valt ) , een nieuw uurwerkje (Miyota 281.) kost geen drol hoor;-)

M.a.w gewoon doen hoor

Ik heb zelf ook een Laco flieger met Miyota uurwerkje en ik ben zeer tevreden.

Achterkant van de Laco Miyota Flieger:

Zijn de cijfers op de wijzerplaat niet heel erg gelig? Op WUS wordt gezegd dat het wel meevalt, maar als ik de foto’s op de site bekijk vind ik ze nogal geel/groen-achtig.

Zoek even in het archief verkocht bij HS, ik heb de zijne overgenomen en het is een prima complete klok met alle toebehoren.
Cijfers zijn idd wat gelig/groenig maar dat staat hem prima!