Miyota 8215 datumschaal

Hallo,

Ik wilde dit eigenlijk in het techniekforum posten maar daar heb ik geen toestemming voor???

Ik heb een nieuw uurwerkje gekocht voor een horloge, een Miyota 8215 automaatje met alleen een datering.
De kroon zicht echter niet op 3 uur maar op 4 uur, hierdoor staat de schaal niet goed t.o.v. het venster dat wel op 3 uur zit. Weet iemand hier of ik dat nog kan aanpassen het uurwerk? De datumring dus verstellen t.o.v. venster en dan bedoel ik natuurlijk niet met het verdraaien met de kroon.

Uurwerkje gekocht trouwens na een goeie tip op dit forum bij Cousinsuk.com in Engeland, goed en snel aangetekend bezorgd! Ik merkte echter dat voor het bevestigen van de wijzerplaat maar 1 schroefje was meegeleverd en de schroefjes uit het oude uurwerkje pastten niet. Hier maar eens een e-mailte aan gewaagt en jawel, de missende schroefjes werden ook aangetekend bezorgd.
Goeie service lijkt me!

Ik snap je niet helemaal. De datumring lijnt niet netjes uit met de datum op 3 uur wanneer je het uurwerk in de kast monteert (met de kroon op 4 uur dus)?

Ik heb nog wel een Miyota klokje liggen met de kroon op 4 uur, en de datum / datum op 3 uur voor het geval. Datum en dagring zijn wit.

Mail me mocht je meer willen weten.

Je snapt het wel. Doordat de kroon op 4 uur zit valt de datumring precies tussen twee getallen in het venster. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Ik dacht dat komt wel uit, maar niet dus. Ik heb alleen een datum venster dus…

Ik denk dat ik een witte datumring heb liggen die jij kunt gebruiken. (samen met een verder kompleet klokje waarvan alleen de wijzers en wijzerplaat verweerd zijn).