Miyota 9015 of Sellita SW200 voor zomerduiker

Ervan uitgaande dat we toch eens weer met mooi weer buiten lopen, ben ik al een tijdje aan het kijken naar een niet al te kostbare duiker, zeg tot €500, gebruikt of nieuw. Daar kom je met wat geluk vaak een Miyota 9015 of een Sellita SW200 tegen. Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben als nauwkeurigheid en betrouwbaarheid belangrijk zijn?
Stem hieronder in de poll:

• Miyota
  • Sellita

0 stemmers

Ben niet bekent met sellita maar wel met een miyota, opzich werkt alles perfect alleen moet je tegen de herrie van de rotor kunnen. Ik heb er 2 gehad: Smiths en aevig, de Smiths maakt echt een takke geluid, de aevig is een stuk stiller maar nog zeker hoorbaar. Ik ga ervan uit dat de sellita stiller zal zijn.

1 like

Ik heb beiden, waaronder allebei in een zomerhorloge, en heb Miyota gestemd. Niet dat ik ontevreden ben over de SW200, maar omdat de 9015 zo heerlijk snel gaat lopen als je m oppakt. Al mijn 2824-derivaten zijn wat halsstarriger als de gangreserve (bijna) op is. Ik heb ook het idee dat ze iets sneller stilvallen, maar dat kan ook de leeftijd zijn.

Kwa datumwissel wint de SW200 dan weer glansrijk. Tak! Het is morgen. Niets van dat slome doordraaien…

1 like

SW200. Ziet er fraaier uit, datum snapt inderdaad strak en die herrie rotor maken de keus niet moeilijk.

1 like