Miyota BP10

Hallo,

Ik heb een Dugena k-tech, met daarin een Miyota PB-1o, een ecodrive - systeem. De batterij daarvan laadt niet meer op. Vraag: weet een van jullie een adres voor reparatie - onderdelen van dit model schijnen schaars te zijn?
Bedankt!

Ten eerste is dit geen Eco Drive solar systeem, want dat werkt op licht. Dit is duidelijk een Kinetic systeem, de Duitsers noemen het Mecaquartz, waarbij de rotor het geheel opwind. Ook gebruikt door Festina en Junkers o.a. Als het goed is, moet je (onder rotor ergens?) de accu kunnen zien, die lijkt op een batterij. Als je die eruit kunt krijgen, kun je mogelijk een typenummer vinden.

Zoek maar eens op Google naar BP10, en het woord capacitor of Akku, hier bijvoorbeeld: https://www.abcde.de/solaruhren_ersatzteile_citizen.html#festina

1 like

Kun je hier nog losse capacitators voor kopen? of werkt dit niet zoals een kinetic?
Ik heb nog een festina liggen die nog wel loopt maar niet echt meer oplaad.

Dat is mijn vraag ook, de dugena loopt wel, maar moet wel in beweging blijven. Op die site, abcde.de zie ik inderdaad acu’s staan voor dit kinetische kaliber. Wel raar, want per mail antwoordde Dugena dat ze geen onderdelen meer hebben…

Hallo
Ik ben helemaal nieuw hier,en zag jullie verhaal betreffende het mecaquartz uurwerk.Deze heb ik ooit nieuw gekocht in het jaar 2001.Hij doet het nog steeds,hoewel ik hem zelden draag.Het is een festina chronograaf.Na een jaar was de band al kapot en de rotor zat na drie jaar vast.Band was voor eigen kosten,rotor is gratis gerepareerd door festina.