Miyota chrono hulp gevraagd

Ik hoop dat er wat chrono en/of quartz wizards zijn die me kunnen helpen.
Momenteel heb ik de batterij verwisseld, maar het uurwerk vertoont kuren.
Als ik het goed heb, is het de Miyota OS20.

De chrono functie loopt en reset prima. Maar de tijd loopt niet en ik kan de minutenteller niet synchroniseren naar de 0. Iemand enig idee?

misschien moet je deze resetten nadat je de batterij hebt verwisseld.

meestal staat er iets met “AC” dat zie ik hier niet, maar ik verwacht dat je de batterij met een metalen voorwerp moet kortsluiten met dit koperkleurige puntje

je kunt proberen of een metalen sluitstuk van een vuilniszak genoeg is.
de strip op de batterij duwen en daarna tegelijk het andere uiteinde op dat koperen puntje duwen

Het gaat om de Miyota FS00.
Deze heeft twee spoelen, één voor de tijd enz. en één voor de chronograaf.
Waarschijnlijk is de eerste spoel defekt.

Met vriendelijke groet,
Inca

Had ik kunnen weten, want het staat er gewoon op :joy:
Dank je!

grtz Melvin

Dat dacht ik ook.

Hier een stukje over het resetten, ook na batterijwissel:

Maar er staat niets in over de tijd.

Dit is eigenlijk geen resetten, maar synchroniseren. Ik kan niets vinden over resetten door eventjes te kortsluiten. Dat wordt nog wel eens gedaan.

Ik denk dat je de minuutteller niet apart kan synchroniseren maar dat die tegelijk loopt met de seconde, dus gewoon de seconde van de chrono laten draaien tot de minuutteller goed staat.
Voor het gewone wijzerwerk zal het wel een spoel of vuil zijn.

De minutenwijzer reset wel samen met de chrono sec. Maar deze reset dus naar de verkeerde plaats.
Je zou de chrono sec met de kroon helemaal uitgetrokken met de bovenste drukker kunnen verstellen en de minutenteller met de onderste drukker.
Ja, ik ben er ook bang voor dat die afgeschreven kan worden.

En als je de kroon helemaal uittrekt en dan de bovenste knop in blijft drukken en de seconde een paar rondjes laat maken verzet de minuutteller dan niet?

Ja, dat werkt. Maar bij een reset schiet deze weer terug. Is dus niet goed geplaatst.
Maakt niet uit, het gewone werk zou het dan nog niet doen.

Resetten door kroon uit te trekken en beide drukknoppen tegelijkertijd induwen.

Nope, doet helemaal niks.