Miyota day date

Ik denk dat de meesten wel gehoord hebben van de relatief nieuwe 9015 die hackable, handopwindbaar is en een datum heeft. Weet iemand of er ook een variant bestaat die hackable is en handopwindbaar, maar dan met day date?

Ik denk dat deze er dan hier bij zou moeten staan:

http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/download/

Het lijkt van niet.

Ik heb mij hier voor het Aramar Arctic Marine project in verdiept. Alleen de versie met datum is verkrijgbaar in de 9000 serie. En de multifunctie versie, met dag, 24h, datum, maand en gang reserve, de 9100 serie.

Ik denk dat dit met de loop van de tijd nog gaat komen bij Miyota.

lencoth Schreef:

Ik denk dat deze er dan hier bij zou moeten
staan:

http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/download/

Het lijkt van niet.

Thx

Zoltar Schreef:

Ik heb mij hier voor het Aramar Arctic Marine
project in verdiept. Alleen de versie met datum is
verkrijgbaar in de 9000 serie. En de multifunctie
versie, met dag, 24h, datum, maand en gang
reserve, de 9100 serie.

Ik denk dat dit met de loop van de tijd nog gaat
komen bij Miyota.

Thx. Hier vreesde ik ook al voor. Heb die varianten ook gevodnen. Maar n 3 wijzers met enkel day date vensters/shrijven in de 9000 lijn (nog) niet :frowning:

Ik hoop dat dat nog gaat komen net als een gmt wijzer. ZoU ik zeer interessant vinden.

Kun jij iets zeggen over de kwaliteit van het 9015 uurwerk? Het zit in de Aramar omdat ETA alleen nog maar aan de Swatch groep levert, aldus Maurice van Aramar.

Die zegt dat het uurwerk nog zelfs betrouwbaarder is dan de 2824 uit de vorige Arctic serie.

Ik zag dat de 9015 ook in horloges van 800 a 900 euro zit dus je zou zeggen dat het een prima uurwerk is.

Misschien heb jij de echte feiten?

Dank!

Candide Schreef:

Kun jij iets zeggen over de kwaliteit van het 9015
uurwerk? Het zit in de Aramar omdat ETA alleen nog
maar aan de Swatch groep levert, aldus Maurice van
Aramar.

Die zegt dat het uurwerk nog zelfs betrouwbaarder
is dan de 2824 uit de vorige Arctic serie.

Ik zag dat de 9015 ook in horloges van 800 a 900
euro zit dus je zou zeggen dat het een prima
uurwerk is.

Misschien heb jij de echte feiten?

Ben geen horlogemaker of expert. Maar mijn ervaring en inzicht is dat de 2824 een bewezen werkpaardje is. De 9015 is nog relatief nieuw.
De 2824 is tweezijdig opwindbaar, de 9015 eenzijdig. De 2824 is ook in COSC kwaliteit beschibaar, maar of dat ie in z’n algemeenheid betrouwbaarder is dan een 9015 durf ik niet te zeggen.

Ik heb een paar 2824 en die lopen netjes, en 1 9015. Die loopt behoorlijk te snel, maar denk dat 't eerder door een mankement komt.