MK II

vinrouge Schreef:

Hype…

Kleine oplage vooral.

Druk baasje die Bill, maar hij neemt veel hooi op z’n vork. Hij is wel de enige boutiqueboer die wachtlijsten heeft voor modellen die nog op de tekentafel liggen. Dan doe je toch iets goed.

1 like

Wat hij doet is uiteraard mooi maar door zijn werkwijze van zogenaamde exclusiviteit . kleine oplagen en lange wachttijden, wordt er een haast mystieke zweem van verlangen gecreëerd. Resultaat, iedereen wil er bij zijn en zit dan vol ongeduld te wachten om zijn geld op tafel te smijten om een stukje van het geheel te bemachtigen. En wat koop je ? Een (weliswaar zeer geslaagde) rolex kloon. En uiteraard van een hoger niveau dan de kloon fabriek Steelhard maar daar had ik geen minuut aan getwijfeld. IMHO uiteraard. Ik verkoop geen evangelie.

Ziet er aardig uit, maar wil er toch wel es eerst een MKII irl zien. Ik word er (nog) niet warm van. Wie helpt mij overtuigen? :slight_smile:

Ik vind het altijd erg mooi on te zien hoe dat soort merken, wel of niet populair worden,de een red het wel de ander weer niet, nu zal de kwaliteit uiteraard de doorslag gevende factor zijn in dit succes. Maar ik denk dat een deel van het succes ook komt omdat het merk “sociaal” goed gekeurd is en "mag"je van dit merk nu een Rolex “Clone kopen”. Misschien een vreemde gedachte gang maar zo voelt het wel een beetje voor mij, als je bent goed “gekeurd” (door bijvoorbeeld horloge site) kan je niets meer fout doen.

automaatje Schreef:

Ik vind het altijd erg mooi on te zien hoe dat
soort merken, wel of niet populair worden,de een
red het wel de ander weer niet, nu zal de
kwaliteit uiteraard de doorslag gevende factor
zijn in dit succes. Maar ik denk dat een deel van
het succes ook komt omdat het merk “sociaal” goed
gekeurd is en “mag"je van dit merk nu een Rolex
"Clone kopen”. Misschien een vreemde gedachte gang
maar zo voelt het wel een beetje voor mij, als je
bent goed “gekeurd” (door bijvoorbeeld horloge
site) kan je niets meer fout doen.

Je slaat de spijker wel op z´n kop vind ik.(tu)

Viel mij ook al op.

Ik wil geen hommage discussie starten maar een MKII is kwalitatief erg dik in orde voor het geld zoals een Steinhart ook prima bang for buck is…

Maar op een of andere manier is MKII erin geslaagd wat meer gedoogd te worden in het hommage verhaal tegenover bijvoorbeeld Steinhart.

Even on topic:

Ik heb er zelf geen maar weet wel dat het echte kwalitietsklokken zijn van MKII subliem afgewerkt.

Groeten,

Noel.

Ik heb de MKII Seafighhter gehad, ondanks het feit dat dit het basismodel van MKII was, was de kwaliteit fenomenaal. Ik heb bijna alle Steinhart modellen gehad en niet 1 kwam ook maar in de buurt wat afwerking betreft. Qua gevoel moet je denken aan een merk als Omega en dan in kleine oplages.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2008392,2013032#msg-2013032

Eric

Edit: mag weg