Voor de liefhebber, nu weer te bestellen de MK II Nassau non-date in twee versies. Heb, ma lang wachten, vorige week ingeschreven op de GMT, dus voor mij geen optie. Maar wel echt de moeite waard!
Geen ervaring met dit merk. Zie het idd wel 'ns langskomen op WUS en in FB-groepen. Kan best een topklok zijn, maar voor mij zou dit altijd een ‘net niet’-klok blijven, waarvoor je dan ook nog best een behoorlijk bedrag betaalt.
hendrik Schreef:
Ben geen kenner maar dit is toch weer de zoveelste
R*&^% lookalike?
Ik begrijp het ook niet helemaal.
De zoveelste…
Voor veel minder is een Steinhart of Aramar te koop, die zien er hetzelfde uit en zijn volgens mij net zo goed gemaakt, dus wat is de meerwaarde van MKII.
Vertel het mij.
Die Tornek Rayville interesseert me meer, maar wat krijg ik voor die 450 dollar?
Ik sta dan op een lijst om nog 3 jaar te wachten en tenslotte nog 1200 dollar bij te moeten leggen?
Ik snap het niet echt, is dit om plank owner te worden of om je in te schrijven op een wachtlijst en dan later het volledige bedrag te kennen en aan te vullen?
Eigenlijk alleen omdat ik een Steinhart heb gehad en zou niet kunnen zeggen waar die dan verbeterd zou moeten worden, het staal is hetzelfde dus wat is dan dat andere materiaal en waar is de afwerking dan beter, het is ook te makkelijk om dat zomaar te roepen. Daarom vraag ik ook om het mij te vertellen.
Een Steinhart heeft een diepte ratio van 300m. de MKII slechts 200meter dat is dus minder.
Ik vindt het een prachtig horloge daar niet van natuurliik.
Ik heb ook meerdere Steinhart horloges gehad en heb nu een Halios Tropik, Halios Delfin gehad en heb meerdere MKII’s in handen gehad. De afwerking van de Halios klokjes is echt een behoorlijke stap hoger dan Steinhart. Waar je dan aan moet denken is de afwerking van het staal, de lijnen, de caseback, de bezel (stevige en precieze klikjes), kroon, band, gesp en natuurlijk de wijzerplaat (details, opgelegde indices, gebruikte materialen, kleuren, datum wiel in kleur/lettertype bezel etc.).
Met andere woorden, ze kosten het dubbele maar dat zie en voel je er echt aan af.
Voor MKII (en Oris, Omega) geldt dat dit nog weer stappen hoger zijn, en als je een Rolex naast dit soort horloges houdt zie je vervolgens natuurlijk weer grote verschillen.
Je opmerking over ‘het staal is het zelfde’ en de WR, is zo’n beetje hetzelfde als zeggen dat Santoni schoenen net als die van Van Lier, ook van leer zijn gemaakt, en dat die van Van Lier misschien wel dikkere zolen hebben.
Maar zoals met veel dingen geldt ook hier: zien is beleven, dus ik zou zeggen probeer een gelegenheid te pakken om - misschien wel via het forum - kennis te maken met andere ‘categorieën’ horloges. Dan kun je het zien en voelen, dat werkt toch het beste.
En als je niet overtuigd bent, dan ben je ook een gelukkig man want dan kun je lekker blijven genieten van de mooie Steinharts zonder dat je met de portemonnee in de hand telkens op zoek moet naar stapjes hoger
Eigenlijk alleen omdat ik een Steinhart heb gehad en zou niet kunnen zeggen waar die dan verbeterd zou moeten worden, het staal is hetzelfde dus wat is dan dat andere materiaal en waar is de afwerking dan beter, het is ook te makkelijk om dat zomaar te roepen. Daarom vraag ik ook om het mij te vertellen.
Een Steinhart heeft een diepte ratio van 300m. de MKII slechts 200meter dat is dus minder.
Dat zou ik wel graag willen weten, heb zelf een Grovana ( ex producent van steinhart volgens mij ) Coral reef 300. Als ik dan naar horloges met soortgelijke uitstraling/specs kijk die soms wel het dubbele in prijs kosten vraag ik me ook wel af waar zit dat dan in ?
wie kan hier wat duidelijkheid over geven ?
Die Tornek Rayville interesseert me meer, maar wat
krijg ik voor die 450 dollar?
Ik sta dan op een lijst om nog 3 jaar te wachten
en tenslotte nog 1200 dollar bij te moeten
leggen?
Ik snap het niet echt, is dit om plank owner te
worden of om je in te schrijven op een wachtlijst
en dan later het volledige bedrag te kennen en aan
te vullen?
Verhelder dit aub.
Welkom in de wereld van Bill Yao. Hij zou wat sambal kunnen gebruiken…
Oke, dank je wel, hier heb ik wat aan.
Ik vond Steinhart al mooi en zat over een Aramar te denken.
Dan zal die MKII wel super zijn.
Halios is wel erg mooi inderdaad, is ook een iets ander model. mooie bezel.
Soo dat is wel heel hard gegaan ::o
Wist niet dat dit merk zo gewild was, nu snap ik die bedragen die soms op dit forum voorbij komen voor deze horloges ook weer wat beter.
Vind dit model trouwens niet eens zo heel speciaal maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen.