Het heeft een hele tijd geduurd, ongeveer een jaar langer dan verwacht. Maar vandaag heeft Bill Yao de eerste MKII Kingston uitgeleverd. Onder liefhebbers (waaronder ik!!) een groot moment van blijdschap. Na een investering van $600 is het nu dan zo ver.
Wat krijg ik voor dat geld: omdat ik tot de eerste bestellers hoor, een grotendeels handgemaakt horloge in de bekende MKII kwaliteit en een tweede horloge minus het deksel. De tweede serie komt zonder het tweede horloge. De derde serie van 100 was afgelopen voorjaar in 45 minuten uitverkocht.
Overigens heeft een mede-besteller zijn plaatsje in de wachtrij verkocht op WUS. Voor $1200… Binnen een paar uur was de deal gesloten.
Er zijn meerdere uitvoeringen leverbaar: gilt plaat en wijzers, non-gilt uitvoering, date en non-date en zo meer. Je kunt twee horloges samenstellen. Omdat het een gelimiteerde opgave is, komt er niet meer. Als je je horloge wilt laten herstellen of opnieuw wilt laten opbouwen, kun je er voor kiezen om de tweede uitvoering te laten plaatsen/monteren. Door het ontbreken van de achterkast (die een speciale vorm schijnt te hebben) is het dus niet eenvoudig om een kloon of namaak-uitvoering te maken: je hebt je eigen kastdeksel weer nodig. De nummering blijft gelijk.
Naar aanleiding van de verkocht plaats in de wachtrij (1200), toonde een andere liefhebber (waar ik regelmatig contact mee heb) een email die hij had gekregen van iemand die hem een bod deed van 1500 dollar. Dat heeft hij afgeslagen; hij wil per se dat horloge hebben. Bij 1500 dollar zou ik toch wel gaan twijfelen…
Er zijn meerdere uitvoeringen leverbaar: gilt
plaat en wijzers, non-gilt uitvoering, date en
non-date en zo meer. Je kunt twee horloges
samenstellen. Omdat het een gelimiteerde opgave
is, komt er niet meer. Als je je horloge wilt
laten herstellen of opnieuw wilt laten opbouwen,
kun je er voor kiezen om de tweede uitvoering te
laten plaatsen/monteren. Door het ontbreken van de
achterkast (die een speciale vorm schijnt te
hebben) is het dus niet eenvoudig om een kloon of
namaak-uitvoering te maken: je hebt je eigen
kastdeksel weer nodig. De nummering blijft
gelijk.
Wow, dat is wel heel apart. Dus voor dat geld krijg je dus eigenlijk 2 horloges! Dat is 300 per stuk. Een koopje!
Ik ga me diep schamen, maar ik had er nog nooit van gehoord:+
Ik ben wel zwaar onder de indruk. Bekende plaat qua styling, toch wel een aparte touch met de bijzonder fraaie kleurtinten. Wát een koopje lijkt me dit
Met recht, proficiat, en het lijkt mij het wachten meer dan waard geweest.
Pak de bodem van één van je MKII’s en ga naar iemand/een bedrijf met een
CNC/metaaldraaibank (of hoe dan ook heet) en laat een bodempje namaken.
Zo heb ik ooit eens (járen geleden) naafkapjes voor velgen laten (na)maken.
Met een beetje mazzel kost het je een kratje bier ofzo. (tu)