ML 6102 uurwerk

Kan iemand mij uitleggen wat het hieronder betekent?
Het betreft hier de specs van een ML 6102 uurwerk.

Jewels : None
Watch Stem : SC-05 Tap 10

Maurice Lacroix gebruikt dacht ik toch de ML voor hun uurwerken?

Ik hoop het niet, dat is een Chinees uurwerk. Het heeft geen juwelen dus de kwaliteit laat te wensen over.

Dat andere nummer is het onderdeelnummer van de kroonstift.

jewels zijn de robijnen lagerstenen, die zorgen voor een lage wrijving en zijn erg slijtvast. zelfs in de goedkoopste seiko automaten zitten er 17-21, en 0 jewels is wel heel erg weinig :wink: en voorspelt niet veel goeds voor nauwkeurigheid en betrouwbaarheid

Misschien zitten er kleine kogellagertjes in :slight_smile:

:slight_smile: thanks voor jullie input wederom!! :slight_smile:

no jewels ik weet het, maar ik heb zat Myota’s ook zonder jewels gezien al… de 2115 bv :slight_smile:

scheelt dat echt zo veel??

De enige ML6102 waar ik ooit van gehoord heb is een Chinese handopwinder. O.a. hier:

http://www.allwatchparts.com/-Chinese-Manual-ML6102-Mechanical-Movement_p_948.html

Een mechanisch uurwerk met 0 jewels is foutieve info.

Goedkope Quartz werkjes hebben ook niet altijd robijntjes… kan ook zijn dat de hele zooi in kunststof gelagerd is… een Quartzwerkje is ook veel minder zwaar belast dan een Mechanisch werk… daar staat de spanning van de Veerton op het hele uurwerk… vergeet dat niet… een Quartz krijgt elke seconde een pulsje… voor de rest is het uurwerk spanningsloos…

Denk je eens in… Moser&Cie hebben een kaliber met een gangreserve van één week… dat betekent wel dat vlak na het opwinden er genoeg kracht op de raderen en assen staat om het horloge nog een week te laten lopen… da’s best veel…

Arie Kabaalstra Schreef:

Denk je eens in… Moser&Cie hebben een kaliber met
een gangreserve van één week… dat betekent wel
dat vlak na het opwinden er genoeg kracht op de
raderen en assen staat om het horloge nog een week
te laten lopen… da’s best veel…

En de Lange 31 heeft een maand gangreserve :wink: