ML vraagje - nivelacuso?

Ik heb nog steeds op mijn verlanglijstje staan een ML Masterpiece jump hour (heure sautante/springende stunde). Nu staat er 1 op Ebay maar ik twijfel. Ik ken dit type niet en volgens mij is dit geen jump hour al staat het wel op de wijzerplaat. Dit zijn gewoon twee wijzers en een datum. Misschien weet Hans M. meer?
http://cgi.ebay.nl/Maurice-Lacroix-Springende-Stunde-NEU-Box-ab1_W0QQitemZ5049557882QQcategoryZ114655QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Volgens mij is dit plaatje van een Quartz horloge met datum venster op 12.

Hallo Michel,

Je hebt heel terecht bedenkingen bij dit model. Ik ben eerder een exact zelfde model tegengekomen op een ander forum, en ik heb daar toen gemeld dat dit horloge een fake was. Dat is me op dat forum niet in dank afgenomen, maar ik blijf bij mijn bewering dat dit horloge een vals exemplaar betreft. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de Heures Sautante (Jump Hour) geen twee wijzers moet hebben. Het venstertje bij de 12 geeft volgens mij ook de datum weer.

Bovendien geeft de wijzerplaat mij een naar jeukend gevoel. Het is gewoon niet van de kwaliteit die ik gewend ben van ML. Zelfs vanaf een plaatje bekruipt me dat gevoel. Bovendien is de gesp van een model die ik niet eerder gezien heb van ML.

Mijn advies: Ver weg blijven van dit horloge…

Hier een afbeelding van de echte Heures Sautante

Die gesp viel mij ook meteen op. En idd is het erg bedenkelijk. Zou jammer zijn als je een nepper koopt dus wees voorzichtig.

Mvg Dennis.

97,1% in combinatie met afgeschermde feedback-commentaren moet je wel aan het denken zetten…

ter aanvulling: Er zit geen foto van de achterkant bij de advertentie. Vaak kun je aan de achterkant van een horloge meer te weten komen over het horloge dan de voorkant. Zeker bij een ML Masterpiece…een fake valt meteen door de mand, het zal geen fraai afgewerkt uurwerk hebben.

bovendien: De wijzers komen erg cheap over.

gr,
hans mennink

Ik zie het zo: een verkoper weet dat juist in het begin (bij weinig afgeronde verkopen) de percentages een vertekend beeld kunnen geven zodra er iemand een negatieve beoordeling geeft.
Dus wat doe je: je zorgt ervoor dat er absoluut niets te klagen valt en als er dan toch een negatieve beoordeling valt, dan geef je weerwoord en ga je verder in onderhandeling (al dan niet met hulp van Ebay) zodat het negatieve oordeel uiteindelijk door beide partijen in overleg teruggetrokken zal worden.
Belangrijk: Iedereen kan dan ook in de beoordelingen lezen dat dit gebeurd is !
Maar als je dit alles afschermd, dan…nou ja…voor mij is het echt geen aanbeveling.

Hier is een echte in de veiling:
http://cgi.ebay.de/Maurice-Lacroix-Heures-Sautante_W0QQitemZ5051113977QQcategoryZ114655QQrdZ1QQcmdZViewItem

gr,
Hans Mennink

Ik sluit mij volledig aan bij Hans.
Er is weinig origineel aan dat uurwerk van het echte.

Freddy

Bedankt voor alle reacties.

@anon53420065NA - ik had er al een vreemd gevoel bij. Ik blijf zoeken naar een echte;)

Ebay blijft tricky. Een negatieve beoordeling is zo ontvangen of gegeven, als je nog weinig beoordelingen hebt kan het percentage daardoor snel zakken. Afgeschermde feedback is idd geen goed teken.

Nogmaals bedankt.

Hoi MichelC,

Ik heb er nog 1 in mijn collectie, zie foto’s

horloge is nieuw, band mag je zelf bepalen. Als je intresse hebt dan kan je het horloge wel van mij overnemen.

Hoi Jos, lees net pas je bericht. Ik ben eigenlijk op zoek naar het model met de gouden lunette, maar dit is op zich wel het type dat ik zoek. Hoe is de staat en wat wil je er ongeveer voor hebben? Pm me anders maar even…