MM in waarde verdubbeld

Oftewel, een nieuw bandje voor de Marina Militaire. Hij knapt er echt van op, vorige bandje was wel erg nepkrokodil.

Oud:

En de nieuwe:

zo’n auto had ik ook ooit, de waarde werd verdubbeld…door 't aftanken

maar knap bandje!

Mooi bandje , echt een duidelijke verbetering, top

(tu)

Eerste gedachte bij MM is voor mij Musicman, maar na de welbekende fractie van een seconde realiseerde ik me dat dat een ander forum is :slight_smile:

Mooie band! Goede banden zijn nooit verkeerd, komen ook als het horloge weg (of in het geval van MM kapot ;)?) gaat altijd wel weer van pas!

Een MM kapot? Je weet toch dat hij altijd te repareren is voor 48 euro? (=nieuwprijs :))

En ja, zo’n andere MM wil ik ook wel.

zo’n bandje verdient beter :smiley:

Nieuwe foto’s, om twee redenen. Ten eerste vond ik de eerste foto’s best wel slecht gelukt. Nou ben ik niet de beste fotograaf ter wereld, maar ik moet toch beter kunnen. Bleek dus net dat er een instellinkje verkeerd stond…

Verder Heb ik vandaag schuurpapier ter hand genomen, en is de hoogglans verdwenen. Beadblasten zou heel mooi zijn, maar veel te duur, dus een stukje 500 schuurpapier deed het ook prima. Nou is die chrome-glans weg en lijkt het meer roestvrij staal. Goed gelukt, dacht ik zelf.

(Het was dus dit:

X )

Daglicht zou je foto’s goed doen (tu)

Ja, weet je al hoe vroeg het donker wordt? Dan werk ik nog. :smiley:

ik zie de term beadblasten nogal eens voorbij komen, waarom niet de hollandse naam “(glasparel) stralen” gebruiken?!

of klinkt beadblasten interessanter of evt. ietwat mysterieuzer/luxer/duurder/exclusiever?!?

Ik buig mij in schaamte, je hebt volkomen gelijk. Ik liftte slechts mee op de meestgebruikte term.

Bert K Schreef:

Nieuwe foto’s, om twee redenen. Ten eerste vond ik
de eerste foto’s best wel slecht gelukt. Nou ben
ik niet de beste fotograaf ter wereld, maar ik
moet toch beter kunnen. Bleek dus net dat er een
instellinkje verkeerd stond…

Verder Heb ik vandaag schuurpapier ter hand
genomen, en is de hoogglans verdwenen. Beadblasten
zou heel mooi zijn, maar veel te duur, dus een
stukje 500 schuurpapier deed het ook prima. Nou is
die chrome-glans weg en lijkt het meer roestvrij
staal. Goed gelukt, dacht ik zelf.

http://www.sleepwalkers.nl/foto/mmband5.jpg

http://www.sleepwalkers.nl/foto/mmband6.jpg

(Het was dus dit:

http://www.sleepwalkers.nl/foto/mmbandoud.jpg

X )

Op de goede weg, maar nog even blijven doorschuren…

Bert K Schreef:

Ik buig mij in schaamte, je hebt volkomen gelijk.
Ik liftte slechts mee op de meestgebruikte term.

Kom kom Bert dat hoeft niet!

De tijd houdt geen pauze.

Bert K Schreef:

Ik buig mij in schaamte, je hebt volkomen gelijk.
Ik liftte slechts mee op de meestgebruikte term.

maakt me niet uit, daar niet van…maar we worden al overspoeld door de engelse taal én ik vrees dat een hoop mensen de term beadblasten niet eens kennen.

ik hou 't liever in Jip&Janneke taal zodat iedereen begrijpt wat er gezegd word zonder dat iedereen meteen weer alle termen op google loopt op te zoeken.

Nou, schaamte is ietwat ironisch, maar ik ben gewoonlijk de eerste om overeind te komen bij nutteloos Engels.
Na even overdenken verklaar ik het als volgt: (zand/glas/anders)stralen associeer ik met het verwijderen van verf of roest. De term beadblasten om een mooi mat oppervlak te krijgen ben ik voor het eerst tegengekomen op de site van Monsterwatches. Vandaardat dat woord me het eerste te binnen schoot.

Ik las/dacht bij MM: Marine Master.

Ja, daar doe ik het ook voor. Maar dat zou een erg duur bandje moeten wezen.