MM vs Panerai? deze kwam logeren :)

Ik heb een logee, hoe komt dat zo? Nou dat zit zo:

Een vriend van me is helemaal gek van Panerai, maar 1 ding is jammer Panerai is nu nog niet bereikbaar voor hem, en nu het zoeken naar een alternatief dus begonnen! Ik ken ik hier wat mensen persoonlijk en ik kon deze MM lenen om hem aan hem te tonen, hij is nog niet helemaal overstag, maar het is een feit dat het een indrukwekkend horloge is, je vraagt je echt af hoe ze het kunnen maken voor het geld, en andersom bedenk je dan ook hoe Panerai het kan maken om zoveel geld voor een horloge te vragen :slight_smile: natuurlijk speelt bij de laatste heel veel gevoel en history mee, dus er zijn altijd gekken(zoals ik) die ze nog kopen ook!! :wink:

Het is niet de bedoeling om er een hele review van te maken, want het zijn 2 totaal andere modellen, maar ik maak er wel wat leuks van, ook heb ik wat foto’s gemaakt, ik ben geen prof dus de foto’s zijn niet top helaas, ik had vreselijk veel last van reflecties!

Ok dit is de Marina Militare zoals ik hem overhandigt kreeg van mijn forum vriend, de eerste indruk is dat het een zware jongen is ( ik heb het over het horloge! ) de looks en het gevoel zijn goed, mooie stalen band, stevige kast die natuurlijk op de luminor kast lijkt, ja het maakt een solide indruk, ook al zie ik hem liever op leer, maar dat is zo geregeld :wink: het horloge is uitgevoerd met een gang reserve indicator een datum en een kleine seconde wijzer op 9 uur.

En dit is de mijne een Pam 005, is super om ze zo naast elkaar te hebben liggen vind ik, zeker omdat ik ook een MM overwogen heb :), de mijne heeft dus alleen een kleine seconde (rommel ding) :wink:

Ok het is dus China tegen Italië, puur op eerste indruk, dus puur looks staat het 1-1 :slight_smile: een leek ziet echt geen verschil tussen deze 2 kanonnen!

Ok dat was een eerste indruk, de ene is een Pam de ander is een hommage van dit merk, het opvallends van deze horloges moet wel kroon en de beugelbeschermer zijn, ik moet zeggen dat ze bij de MM goed hun best hebben gedaan, puur op looks is het prima voor elkaar bij de MM, hij klemt zelf de kroon die ook goed dik is, maar het hendeltje voelt wat wiebelig,helaas is de MM niet goed waterdicht en niet werkende kroon verdient geen punten, de MM is dan ook maar 100 meter waterdicht in de regen, en de Pam 300 meter, beiden komen waarschijnlijk nooit in aanraking met water maar het is nu wel 1-2 voor de Italiaan :wink:

Zien jullie de foto’s hier boven? heb je goed gekeken, ja ik heb een leren band op de MM gezet, nu is het een compleet ander horloge, ech 10 maal beter, wat zeg ik 100 maal beter, deze horloges zijn gewoon super op leer, dus bij deze een paar foto’s van de MM op leer :slight_smile:

Prachtig he op leer, en omdat ie zo mooi is op leer geef ik de MM weer een punt, dus nu is het 2-2 :slight_smile: Er is overigens niks mis met de stalen band, het is een mooie stevige band met vlindersluiting, maar wat ik al zeg leer is gewoon mooi op een luminor kast of het nou een Pam is of een hommage zet er gewoon leer op!

Nu ik dit type bedenk ik me dat ik vergeten ben een lume shot te maken, ik heb ze wel vergeleken en de Pam wint het op zijn sloffen en geen klein beetje ook! Wat ook mooi is dat ze bij de MM de luminova groen hebben gemaakt, dit wekt de indruk dat de lume zijn werk ook overdag doet zoals dat bij de Pam het geval is, alleen is de luminova van de Pam gewoon wit en kleurt groen omdat het spul ook daadwerkelijk zijn werk doet, dus hier pakken de Italianen weer een punt, het is nu dus al weer 2-3 want de sterke lume van de Pam is gewoon een punt waard

Ok het is inmiddels 2-3, en wat is er nog te vergelijken, juist de afwerking! beiden voelen erg stevig, de MM voelt hier en daar iets scherper dan de Pam, maar dat gaat beide geen punten opleveren, wat de MM de kans op een gelijkmaker gaat kosten is het volgende: de luminova is bij de MM niet strak, de bovenste indexxen zijn strak en mooi geschilderd (of gedrukt geen idee hoe dat gaat) maar de 4 5 6 7 en 8 marker zijn wat uitgelopen, en vooral de 6 is niet strak, nu is het niet verschikkelijk, maar ik zal me er enorm aan irriteren, dus ook hier verdiend de Pam een punt het is nu dus 2-4 voor de Italianen :slight_smile:

Dan kom ik nu toe aan de conclusie, is de MM een goed alternatief voor als de Pam nog buiten bereik is? JA dat is hij zeker, sterker nog prijs kwaliteit is gewoon goed, sinds hij bij me logeert heeft ie goed op tijd gelopen, en tja je moet er niet mee in het zwembad duiken, maar dat doe je met een Panerai ook niet want daar knoop je vaak kostbare bandjes om die ook niet tegen water kunnen dus op dat punt zijn ze ook gelijk!

Dan nu nog wat leuke foto’s van de 2 toppers:

Wat ik er als laats nog kwijt wil is dat ik niet begrijp waarom ze bij MM geen waterdichte horloges maken, als ze dat zouden doen en maak ze desnoods een stuk duurder maar dan heb je echt een top alternatief voor een Panerai!

Ik heb me best gedaan, ik ben geen prof met foto graveren en ook niet met verhaaltjes schrijven , maar ondanks dat hoop ik dat jullie het met plezier hebben gelezen :slight_smile:

misschien ben je geen prof in het verhaaltje schrijven, maar :

“je vraagt je echt af hoe ze het kunnen maken voor het geld, en andersom bedenk je dan ook hoe Panerai het kan maken om zoveel geld een horloge te vragen” vind ik toch leuk gevonden.

Groet

Herman

Ja maar het is ook zo, als ze bij MM een unitas in de kast “hangen” en hem water dicht maken dan hebben ze een super horloge in handen, ok dan heb je misschien een nepper, maar stel ze maken het horloge gewoon zonder die beugel maar gewoon met een flinke geschroefde kroon, dan kunnen ze een horloge voor 500 euro aanbieden die echt top is!

Daarnaast kan een Base Panerai ook goedkoper maar dat moeten ze niet doen want ik heb er al 1 in bezit lol :wink:

Heb je ook een foto van d’r billen? :wink:

H47 Schreef:

Nee alleen van dr poes :slight_smile:

floris Schreef:

H47 Schreef:

Nee alleen van dr poes :slight_smile:

die ken ik al :wink:

Dit vind ik nou een leuke vergelijking tussen die twee horloges. (tu)
Ook de foto’s zien er prima uit.

Thanks, wel irritant dat ik me tekst niet meer kan aanpassen, staan nog genoeg fouten in helaas…

Leuke vergelijking, thanks. Al zal er ongetwijfeld ooit een Panerai komen, ik moet zeggen dat deze vergelijking het niet makkelijker maakt om een dergelijk bedrag uit te geven voor een Panerai :slight_smile:

Veekeren Schreef:

Leuke vergelijking, thanks. Al zal er ongetwijfeld
ooit een Panerai komen, ik moet zeggen dat deze
vergelijking het niet makkelijker maakt om een
dergelijk bedrag uit te geven voor een Panerai :slight_smile:

Er zijn natuurlijk meer voor en tegens zeg maar, het blijft een moeilijke afweging want je kan denken een MM is mindere kwaliteit kwa uurwerk, maar stel hij stopt na een jaar dragen, voor het bedrag van een Panerai kan je 30 jaar lang elk jaar een nieuwe MM kopen volgens mij! Maar over 30 jaar heeft de Panerai nog restwaarde en zit je met de MM (in het slechtste geval) met 30 kapotte horloges :wink:

Ja ik vind dat je met de MM veel horloge koopt voor een leuke prijs, maar als ie stuk gaat is er geen mens die hem wil maken, en dat weegt ook niet op tegen de waarde van de MM mocht iemand hem wel willen repareren, ik zou het niet weten wat je het beste kan kiezen, ik hou het wel bij de Panerai voor nu :wink:

Gewoon een heel leuk verhaaltje (:D:~

Leuke review (tu)

Kleine kanttekening, wind ze maar eens op
Dan komt de kwaliteit naar boven.

Leuk verhaal met leuke foto reportage.
Toch zou ik het ook bij de Panerai houden.

schmeink Schreef:

Leuke review (tu)

Kleine kanttekening, wind ze maar eens op
Dan komt de kwaliteit naar boven.

Daar ga ik mij niet teveel over opwinden…:smiley:

Heel leuk review(tu). Leuke klokken vergelijk tja die MM is wel prijstechnisch een leuke aankoop voor zo even erbij. Bij De Panerai moet je toch wel eerst even heel goed nadenken, blijf zeggen dat de Pan overprijst is. Wel mooie klokken maar heel veels te duur, jammer.:frowning:

Bigrosa Schreef:

Heel leuk review(tu). Leuke klokken vergelijk tja
die MM is wel prijstechnisch een leuke aankoop
voor zo even erbij. Bij De Panerai moet je toch
wel eerst even heel goed nadenken, blijf zeggen
dat de Pan overprijst is. Wel mooie klokken maar
heel veels te duur, jammer.:frowning:

Nou geen probleem hier mocht ik in geldnood komen of iets dergelijks dan kan ik hem altijd nog kwijt hier aan iemand die me nu al 5 keer gevraagd heeft om hij hem mag kopen lol, noem geen namen verder maar hij is hier heel bekend op het forum :wink:

En dat opwinden valt wel mee eerlijk gezegd ik heb de MM een keer goed moeten zetten en het voelt prima, het is een automaat die je ook op kan winden en het voel niet super rommelig hoor! Denk dat je geluk moet hebben, een maandagmorgen modelletje zit er altijd wel tussen natuurlijk :wink:

Mooie review Floor!
Bij een stalen band van een MM moet je altijd goed de schroefjes controleren. Ik heb er een keer eentje overgedaan naar een collega, die droeg hem wat intensiever dan ik zodat de band een keer uit elkaar viel, horloge op de grond en de rotor zat uiteraard los. Kon gefixed worden.
Bij een tweede val was de klok helaas niet meer eenvoudig te repareren. Maar ja, zou een Panerai zoveel geweld wèl overleven?

Thehaguedragon Schreef:

Mooie review Floor!
Bij een stalen band van een MM moet je altijd goed
de schroefjes controleren. Ik heb er een keer
eentje overgedaan naar een collega, die droeg hem
wat intensiever dan ik zodat de band een keer uit
elkaar viel, horloge op de grond en de rotor zat
uiteraard los. Kon gefixed worden.
Bij een tweede val was de klok helaas niet meer
eenvoudig te repareren. Maar ja, zou een Panerai
zoveel geweld wèl overleven?

Thanks Maarten :slight_smile: nou van mijn Pam gaat een rotor op zeker nooit los, al valt ie van 100 meter :wink:

Ondanks dat je geen Top fotograaf bent kan je op de foto’s waar ze beide op staan met ogen dicht zien dat er aan de PAM meer aandacht besteed is, met name de details en afwerking van de kast zijn veel mooier.

Maar ja voor het geld van een MM een dikke klok is ook niet mis.

Als ik het geld had zou ik niet lang na hoeven denken. Sterker nog, de MM heb ik overwogen echter heb ik er niet voor gekozen omdat ik stieken niet mee gezien wil worden.

Positief: Goed verhaal leuke foto’s ik heb er van genoten. Bedankt

Leuke review EN leuke reacties.
(tu) en (tu)