MM200 only!

Nee hoor…nog niet tenminste :wink:

2 likes


Yep :rofl:
Denk dat er hier maar misschien een stuk of 10 rondzwerven.
Gelukkig maar :+1:t4:

6 likes

Gelukkig is horlogepotje leeg… Tempting groen in blauwe gedeelte :drooling_face:

2 likes

Dat was hij vorige keer ook toen deze te koop stond, wat een pech :rofl:

2 likes

Heb het niet gemeten, maar hoeveel weken was dat terug? :grimacing:

1 like

Hooguit 4

1 like

Ja? Zou het.? Tien stuks?

De reden fantaseer ik dan zo :?

Kwa listprijs is & blijft het natuurlijk ook een ‘discutabel’ ding…

Nou niet bepaald het/een model waar je meteen even aan denkt om 1100,00 euro op kapot te slaan. Dan sla je ‘m over en kijkt nog even wat hoger.

Een Marinemaster van een paar duizend is dan zogenaamd ‘gerechtigd’ door zijn kwaliteit en afwerking. Dan is het een soort statement.

Met de kop eraf of in de aanbieding wordt hij wel interessant.

Alles went natuurlijk , maar toen ik hem voor het eerst in mijn handen had , was ik echt onder de indruk. Nog steeds.

En het is dat ik hem dáádwerkelijk letterlijk in mijn handen kreeg gedrukt , anders was hij mij waarschijnlijk nooit zo positief opgevallen .

En ik ben natuurlijk wel van de ‘simpele/cleane’ horloge’s.

Maar ik zie ze toch geregeld in de etalage’s staan. En dan 1100,00?

Normaal gesproken vind ik aan horloge’s, die bij elk winkelcentrum-juweliertje in de etalage liggen al niet ( heel ) veel meer aan…

Dan vond ik mijn Halios iets ‘exclusiever’
image

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dát ervoor bij elkaar gesprokkeld zou hebben.

Dan is buiten die Marinemaster 300 voor een paar duizend , wat dan zogenaamd een/de top’ is , 1100,00 voor een ( deze? ) Seiko natuurlijk al gekkenwerk.

Daarbij vind ik Seiko op het moment met alles erg duur worden.:roll_eyes:

Of zeg ik nu iets geks?

3 likes

Ik heb hiervoor een dozijn Oris Aquis’ gehad met een bijna dubbele listprijs. De afwerking is lastig te vergelijken, Zwitserse en Japanse vormgeving verschillen onwijs van elkaar.

Het leuke aan Japanse kwaliteitsproducten vind ik dat het er uit ziet en voelt, alsof het simpel en praktisch is, maar wanneer je het een aantal dagen draagt/gebruikt, je merkt dat het topkwaliteit is. Functie over vorm en dan toch zulke mooie vormen en afwerking.

Niemand betaalt list, en als je dat in gedachten houdt, zijn het geweldige horloge voor wat je er voor betaalt.

1 like

Ik heb wel andere Seiko’s als vergelijk gehad, een sumo qua afwerking eigenlijk vergelijkbaar (sterker nog ik vond de sumo kast zelfs nog iets straker). Stukje voorkeur ook, vond dat de wijzerplaat niet zo popte door de “flat silver” kleurige indices ipv gepolijst staal. Daardoor had ik er niet een super luxe gevoel bij. De banden van de mm200’s zijn wel hoogwaardiger en Sumo’s hebben alleen geen saffier en diashield. Maar die kocht je gewoon voor 400 euro nieuw, de mm200 is dan in de praktijk 2x zo duur en dat vind ik wel een heel erg stevige prijsverhoging. Het horloge heeft ook wel een enigsinds scheve uurwerk prijs verhouding imo.

Denk wel wat meer, er zijn een hoop niet super actieve leden.

2 likes

Nou ja. Er zal toch op een geven moment iémand moeten zijn die die dingen dan toch eens ergens een etalage uit moet banjouren. Laat het dan 900,00 zijn.

Maar inderdaad. Oris. Wel een goede vergelijking in deze.

Maar ik ben er niet op uit een prijsdiscussie op te starten , of wel of niet waard zijn van prijzen van bepaalde horloge’s. Al dan niet Seiko…

Maar specifiek die MM200 , die dan toch ergens in een raar kader hangt met die 1100,00 euro.

Maar ik vind ik hem geweldig hoor. Daar niet van.:upside_down_face:

1 like

Nee, nog niet eens volgems mij hahaha

1 like

hij viel mij juist hier op het HF zo op. Ik zocht al een tijdje een upgrade voor de SXK (vind dat eigenlijk gewoon een lelijke hork), maar het was het allemaal NET niet. Tot ik deze een paar keer voorbij zag komen, met een duidelijke review erbij. Goed vergeleken, naar de Seiko Boutique gegaan waar ze allemaal naast elkaar lagen (heb ze ook allemaal gepast) en toen werd dit overduidelijk de winnaar.
Alles klopt aan dit horloge (alhoewel smaken natuurlijk verschillen) maar elke horlogeliefhebber moet toch toegeven dat dit voor een duiker van 700-1000 euro echt een topper is.

Kijk dit bijvoorbeeld:


700 vs 7000 euro. Tja.
Het uurwerk interesseert mij echt geen hol, dus dan blijft uiterlijk en degelijkheid over.
Het vierkante van de sub vind ik niet mooi, de band vrij licht en smalletjes, de wijzers ook niet mijn ding. En dan nog de prijs :grimacing:
Dus echt puur en alleen op uiterlijk/kwaliteit is dit voor mij vrij duidelijk. De mensen die ik ken met een sub zijn ook allemaal enigzins stil als ze de MM200 om doen :face_with_hand_over_mouth:

Af en toe draag ik ook wel eens wat anders :shushing_face:


Maar dat post ik nooit aangezien het mijn horloges niet zijn. En ben er niet van onder de indruk.
Dan vind ik deze toch echt mooier :star_struck: :point_down:t4:
image

9 likes

Hou ‘s op met je verkoopverhaal!

Ik wil ‘m terug … :rofl: :joy:

2 likes

Eigen schuld. Maar hey, jij hebt een Speedmaster. En dat is toch ook wel een dingetje…

1 like

Da’s waar en die had ik niet kunnen kopen als jij me niet ontdaan had van de ‘077’. Inmiddels loopt het spaarpotje weer een beetje vol, die wie weet voor erbij … :wink: want je hebt wel gelijk hoor, voor deze prijsklasse is dit een ontzettend dikke strakke duiker. Qua afwerking ook ongekend.

Rond de 700 lukt ook wel. O.a. Siebel had 'm een maandje terug toch liggen in de Outlet voor 770? Ergens gelezen hier.

2 likes

Ook eens een 051 proberen dan, zijn nog iets goedkoper ook :smile::wink:

1 like

Vind ik ook erg mooi! Misschien is dat inderdaad wel een ‘betere’ keuze, vooral omdat ik de 077 al ken. Als de ouwe Seiko verkocht is ga ik de 051 eens passen. Ik heb hem nog niet op de pols gehad.

Valt deze ook onder dit topic?

9 likes

:+1:t2: Hahaha​:slight_smile: Mooi verhaal.

Ik onderken dat ook wel.
Ik heb ‘m zelluf ook natuurlijk.

Ik ben bij MeisterSinger wat afgehaakt geraakt. Héél diep van binnen smeult dat altijd nog wel , maar oké.

Ja. Je haalt ‘m aan. ( dus niet mijn schuld )
image

Vintage , dus misschien niet direct te vergelijken , maar kreeg het kleinood ooit om.,.

Nu kan/weet ik op een bepaalde manier vintage wel op waarde te schatten , maar pfff… Dat glas hoorde volgens hem zo , en hij was er idolaat van. Ik was genezen. Voor zover ik nog illusie’s had…

Nog wel ‘s een kans gegeven… nou ja… kans…:relieved:

Door de jaren heen best wat ( vind ik dan ) mooie ‘middenklasse’ horloge’s gehad.
Tissot Sovereign , Pellikaan , diverse MeisterSingers , Halios Tropik , Seiko Sarb … ( wat éigenlijk toch het meest comfortabele , en toch zeer fraai ‘ horloge’tje was…
image

Soms ook wat horloge-moe geweest.

Nu ik het met rasse schreden nader , begon ik spontaan te roepen dat ik voor mijn vijftigste dan ‘ een dikke MarineMaster ‘ wilde!:sunglasses:

‘ IK WIL EEN DIKKE MARINEMASTER ‘! voor de laatste pak ‘m beet 20 jaar!
( jaaa… ik ben erg positief aangelegd ):clown_face:

Eigenlijk meer uit gekkigheid.

Nou heb/had ik het liefst een SBDX003 :partying_face::joy:
image

Maar voor mijn budget is een Marinemaster , anders ( misschien )? dan wat jaren geleden , allang zo ‘dik’ niet meer…

Dus eigenlijk niet echt meer mee bezig geweest.

Tot ik op een losse middag kwasi ongeïnteresseerd in een vitrine’tje stond te kijken , naar ik weet niet eens meer wat…
En ik op een rare manier die SPB077 in handen kreeg , niet eens wetende dat dat een Baby-Marinemaster pleegde te heten…

Eigenlijk nog nooit gezien…

WAUW. Eenvoud , top afgewerkt , ‘dik’ , een horloge. Niet meer dan dat , maar zéker niet minder. Lekker No-nonsense.

Maar óók ( of zélfs ) die kon ik op mijn altijd verafschuwde idee van een beginnend buikje schrijven , volgens mijn liefhebbende echtgenote.:grimacing:

Dus HF ‘s aangezwengeld. En daar stond er één! Waar ik half Nederland nog voor doorgeploegd heb.:no_mouth:

Nog de ( naar mijn idee ) écht onmisbare ‘ tie-wrap met hoogmoedswaanzin’ MM-strap aangeschaft van @junior. Die warempel ook zo’n ding had!

En ik vind ‘m geweldig!

Maar ik zie ze dan geregeld staan. Wat dan in mijn basis niet echt het idee is van ‘exclusief’ …1100,00

Had ik het bij elkaar geschraapt , mocht het de laatste ter wereld zijn…,:thinking:

Hmmm…

Aan de andere kant. Vraag mij niet eens de prijzen meer van een MeisterSinger. Maar óók te dol onderhand…

Maar goed: nog steeds blij mee.:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:t2:
image

5 likes

:joy: ok.

De marinemaster zelf is voor mij écht te groot en te dik. Eigenlijk gewoon niet mooi meer.

1 like