MM200 only!

Had deze reeds in het Seiko only draadje gedropt maar hoort hier ook thuis.

Én ben zo er zó happy mee dat ik 'm graag rond strooi… :grin:

Zo’n mooi ding! Komt in plaats van m’n SPB083. Had vooraf wel twijfels of dat verstandig zou zijn, vind groen weliswaar schitterend maar vind het ook een wat lastiger draagbare kleur vergeleken met blauw. Dat laatste blijft wel staan, maar het groen springt er niet altijd uit, nogal afhankelijk van lichtinval. Daardoor blijft de dial je een soort van verrassen. Qua maatvoering ook iets anders, maar voor mij te kleine afwijking om belangrijk verschil te maken.

8 likes

Jawel, de prijzen zijn stevig. De blauwe is gelimiteerd tot 1300 stuks, de zwarte tot 600 stuks. Ik snap dat mensen de prijs van €4600 veel geld vinden, vond ik ook totdat ik ze beide in mijn hand had. De afwerking is werkelijk prachtig, het speciale staal en een Grand Seiko uurwerk erin maakte dit voor mij toch wel een bijzonder horloge. Op de filmpjes vond ik de blauwe mooier, in real life maakte de zwarte voor mij persoonlijk veel meer uit. Ik kreeg al reacties van €4600 voor een Seiko ? Het gekke is als er Breitling of Tudor had opgestaan had iedereen het bedrag normaal gevonden. Maar dit horloge was voor mij liefde op het eerste gezicht, en de accuraatheid is werkelijk subliem.

2 likes

Opmerkelijk dat je dan in het echt meer voelt bij de zwarte dan hè? Afgaande op de foto zou ik ook de blauwe kiezen. Die kleurstelling lijkt wat meer bijzonder ten opzichte van de zwarte.
Ik vind het wel jammer dat er in deze prijsklasse geen stalen band bij zit. Da’s wellicht minder in lijn met de originele klassieker, maar het is wel zo leuk als je zelf die keuze nog kan maken.
Ik denk dat “we” het een hoop geld vinden omdat het model in eerste opzicht niet gek veel van de mindere Seiko-goden verschilt. Maar met GS hardware aan boord en als de afwerking in die richting zit, dan gaat de teller gewoon vrij snel lopen. En vergeleken met GS prijzen lijkt het dan niet eens raar.

1 like

Ik doe ook weer even mee in dit draadje. Vind het nog steeds een van de mooiste horloges in mijn collectie.

9 likes

9 likes

7 likes

Even een vraagje volgens mij zijn er vast mensen die eerder dit pad hebben bewandeld. Ik wil graag een andere clasp op mijn MM200 band zodra het warm wordt kan ik niet meer de goeie fit vinden en zou dus graag een met extension willen. Nu lees ik dat de MM300 clasp dit heeft alleen overal op internet staat dat deze 18mm is en volgens mij heeft de huidige band geen taper dus zou deze 20mm moeten zijn. Lang verhaal kort past deze clasp op de MM200 band?

3 likes

Ik denk het niet, mm300 heeft 20mm band, echter de marinemaster tuna heeft 22mm band, deze zou moeten passen.

Zojuist even gemeten, alle sluitingen zijn gelijk en geschikt voor een 20 mm band, dus zouden allemaal moeten passen.

1 like

5 likes

Ah super bedankt! Dus in theorie zouden die sluitingen allemaal moeten passen. De breedte wordt allemaal met 18 mm aangegeven terwijl de band van mm200 niet tapered maar kan alsnog zo zijn dat verschil binnen / buiten maat is of iets dergelijks

2 likes

In ieder geval zijn al mijn mm300 sluitingen, ook van mijn Oriënt saturation duikers allemaal hetzelfde, dus zouden allemaal moeten passen :yum:

1 like

Nou het is gelukt heb een sluiting van iemand overgenomen en gemonteerd! Echt veel beter zo met het warme weer opkomst!

7 likes

Netjes!

1 like

Ben je dan ook die irritante dive extension kwijt?

2 likes

Ja daar ben je ook vanaf. Ik merk dat de fit nu ook beter is door het gebrek aan dat ding. Ik heb hem 1 gaatje groter gemaakt op de sluiting en hij zit nu perfect!

3 likes

Bijna weekend :confetti_ball::sunny:

6 likes

Lente :sunny:


5 likes


Prettig weekend :sun_behind_small_cloud::v:

4 likes