MM200 only!

Ik vond de originele rubberen banden die ik bij m’n MM200’s had eigenlijk ook niet fijn. Het losse eind kroop steeds uit de keeper, had ik weer zo’n flap bungelen :grimacing:

2 likes

Klopt! Die zijn dan weer te slap of te soepel. Ik gebruik al eventjes banden uit China (?) die er sprekend op lijken, maar dan van een mooier materiaal gemaakt zijn. Of althans, dat vind ik. Ze trekken geen stof aan, en zijn soepel genoeg zonder te slap te zijn.

8 likes

Heb je een link toevallig?

Moge allemaal,

Als die band zo stug is laat ik m gaan. Er zijn ook mooie andere straps te koop…

5 likes

Nu dus op origineel rubber om wat aanvullende foto’s te maken voor een liefhebber.

Zeker! Linkje naar Ali.

4 likes

Er zijn ook rubber straps met een Locker op de Lug, dat is wel handig…

2 likes

Bedoel je nou de quick release? Of dat het einde van de band middels dat gat aan de keeper te bevestigen is? Dat laatste is wel handig

1 like

Ik denk dat @Tech-neut het per abuis verkeerd verwoordde.

In de laatste keeper zit en soort uitsteeksel, waar het uiteinde van het lange strapdeel in vast komt te zitten als je de keeper er overheen schuift.

1 like

Ik bedoel het laatste,

1 like

Strapwissel,

9 likes

Mooi bandje! Goede kleur zo.

1 like

Beter dan het leren bandje van eerder, past beter bij het type horloge.

Ja, dat dacht ik al. Da’s wel een knappe oplossing.
Maar ben over het algemeen niet zo van de rubberen banden. Draag wel een tropic achtige band soms op vakantie, in zee en zwembad etc. Maar dan draag ik een SKX. Het water op zich is natuurlijk geen probleem voor een MM200 maar door stoeien met m’n kinderen etc loopt een horloge nou eenmaal sneller schade op. Daar probeer ik voorlopig m’n SPB voor te behoeden, dus die ziet zelden rubber :slight_smile:

1 like

Ben het ook wel met je eens dat de Straptailor beter staat dan leer. Was zowieso van mn geloof af gevallen want ik roep altijd, een duiker moet op rubber of bracelet, maar ik dacht ik probeer het :sunglasses:. Verder als je gaat stoeien oid met gevaar op beschadigingen gewoon even af doen…

Ach, beetje experimenteren is toch leuk. Ik heb eerst m’n SKX007 veel op nato’s gedragen, die zijn natuurlijk supermakkelijk te wisselen. Die droeg ik ook wel regelmatig op een leren natoband. Die was een beetje ruwig, dat vond ik nog wel bij een duiker passen.

M’n MM200 nog nooit op een nato gedragen eigenlijk :thinking: Groene dial vind ik lastig te combineren. Misschien met een beetje een zandkleur…

4 likes

Ze hebben bij Seiko mega hun best gedaan om een horloge te maken wat super op de pols ligt, en dan gaan we een strap plaatsen wat onder de kast doorloopt., nou dat gaat er bij mij niet in .
Maar, heb zelf een Nato op een fromanteel en ik moet zeggen dat het best goed fit :thinking:

Groen gaat goed met bruin en Zwart, groen kan ook maar is oppassen met de kleur

En inderdaad experimenteren is ook leuk en een deel van de hobby

Zwart kan eigenlijk altijd maar ik vind dat persoonlijk niet mooi, ik draag ook bijvoorbeeld geen leren zwarte schoenen.
Groen kan indd als je echt de goede tint hebt, wat dat betreft blij met deze band die ik hier op HF kocht voor een Tissot die ik heb;

Maar op staal is 'ie weer veel makkelijker te combineren met kleding, dus tja…

:point_up: :grimacing:

5 likes

Jaa, die Tissot is mooi :grinning:

13 likes