Daarnet deed ik het bandje van mijn MM300 in de ultrasoon reiniger met heet water (niet kokend) en oxy vanish waspoeder.
In het verleden altijd goede resultaten hiermee gehad, maar nu is het net alsof de coating die op het bandje zit eraf is gekomen; dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar ik krijg het niet terug goed.
Heeft iemand hier er ervaring mee?
Ik denk dat je diashield coating het niet aankon. Het ziet er iedergeval niet gezond uit En ik moet toch even kwijt dat ik een ultra sonen bad erg extreem vind om je band schoon te krijgen. Wat is er mis met een zachte tandenborstel en wat dreft?
Ultrasoon zou geen problemen moeten geven. Het zal de Oxy geweest zijn die de sporen heeft achtergelaten. Probeer even met handzeep of afwasmiddel en een tandenborstel de band nog een schoonmaakbeurt te geven. Misschien is het gewoon aanslag die je er weer af kunt poetsen.
Ik denk dat Seiko niets gaat doen
In jouw geval: Pech.
Het bandje is nou toch naar ze grootje.
Wat je kan proberen…
Ik zou 'm.laten stralen.
Knapt die wel van op denk ik.
Ik heb vanavond al van alles geprobeerd, maar zoals je al aangeeft, denk ik ook dat het bandje eraan is.
Heeft iemand hier een goed adresje waar ik zo’n nieuw bandje kan kopen?
Ai, die band was geen liefhebber van Oxy Vanish. Ik hoop voor je dat het nog goed komt.
Ik heb iets dergelijks met een hardstenen wastafel gedaan. Ik dacht even wat kalkaanslag met azijn te verwijderen. Resultaat: voorgoed beschadigd.
Soms zou je de klok even terug willen draaien om je daden te heroverwegen.
Polijsten en diashield gaat niet goed samen, wat ik hier op mijn tuna heb is dezelfde band en ook op de shroud zit die diashield laag, en hoewel het geen echte lak is maar een stuk harder, is het wel een laag op het staal zelf.
Je zal dus echt de hele toplaag moeten strippen als er een beschadiging in zit.
Wist ik niet, bedankt. Ik had alleen zoiets van dat voordat je een nieuwe band bestelt, je van alles kunt proberen met de beschadigde als je toch niet meer van plan bent deze te gebruiken.
Zou er een reactie hebben plaatsgevonden tussen iets in de coating en dat waspoeder?
Even in de pure bleek gooien wellicht? Experimenteren maar!
Ik ga eens informeren hoeveel een nieuwe band voor de Sbdx017 kost.
Als ik de diashield er netjes afkrijg heb ik nog wel een metalen band voor de Sbdx001 waar ik ook nog wel iets van kan terugkrijgen.
Hopelijk lezen alle eigenaren van een diashield Seiko deze topic en begaan ze niet dezelfde fout als ik.
Dan is er toch iets positiefs voortgekomen uit mijn ‘experiment’.
Ik heb het bandje enkele uren in een chloor bad gedaan en de coating komt er meer en meer af.
Op zich is dit geen probleem, ik ben er een sbdx001 bandje van aan het maken .