MM300 nummer 4

Hier is echt heel veel over te vinden, ook op HF.
Maar het antwoord…

Er zit nog een heel fijn model tussen de Sumo en MM300!

2 likes

Klopt. En dat model zit al in mijn horlogekist.

Ik heb een Skx009, Sumo, Zimbe ( nog niet gedragen, kan niet over die cushion case heen stappen … ) en een Shogun. Allen met saffier.

Heb ook een Skx007 (ook met saffier) maar die mag binnenkort vertrekken.

Dus Seiko is geen onontgonnen terrein voor me :ok_hand:

2 likes

Doe er eentje om je pols. Meer is niet nodig. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik hem ooit weer wegdoe. Nou moet ik wel zeggen dat ik saffier totaal niet belangrijk vind.

Tja, de MM300 is feitelijk een Grand Seiko, fantastische afwerking, de wijzers zijn de overtreffende trap van perfectie. En inderdaad er is veel over te vinden op google.
Jij hebt ook iets met saffier, heb ik niet en al helemaal niet met de MM300, zelfs de ligging en lichte bolling van het glas zijn perfect.
Daarom onder andere :slight_smile:

Saffier is voor mij een must.
Ik erger me gek aan krasjes op de crystal.

Ik heb een Mako XL ( mijn allereerste mechanische horloge ) en op dag 1 zaten er al krassen op.
Nu paar jaar later erger ik me nog steeds iedere keer wanneer ik m draag ( want de klok gaat nooit weg ).
Misschien moet ik er saffier laten opzetten. Iemand goed adresje??

Ik ook normaal, maar bij de MM300 gaat dit inderdaad niet op.

Gewoon een mooie NATO

Ik heb onlangs nog een kras probleemloos weggepoetst bij mijn Padi. Ik heb overigens zelden een kras. Jij bent mogelijk wat bewegelijker.

Dat kan niet echt makkelijk, het is een kast uit 1 stuk, alles moet er dus via de voorkant uit.

Bij de MM, ja klopt.

Heb de Sumo en Blumo ( zonder de X zoals het hoort ) en MM300, de Sumo’s zijn echt super en wil ze zeker niet kwijt maar ze staan niet in de schaduw van de MM…

2 likes

De Z22 van de Zimbe Turtle zou ook goed moeten lijken…

de MM300 heeft 20mm lugs.
Isofrane gaat ook goed.

Mmm,… nee jammer dan op de wafel,
Wij worden het maar niet eens…alleen over de MM300. :wink:

Die Seiko topics doen het de laatste tijd trouwens goed…:+1:t3:

De mm300 draag ik het liefste op een originele Monster band. Dat staat verrassend goed!

2 likes

Seiko is top, ik wil er ook een eh…meer.:wink:

1 like

Mooi! Inderdaad een van de fijnere opties!:+1:t3:

Probeer het ook eens op een zwarte NATO. Bevalt mij icm Seiko divers met zwarte plaat erg goed…