Hoe meer ik naar de klokjes van onze Russische broeders kijk, hoe meer respect ik krijg voor hun uurwerken.
Op dit forum zitten vast wel een paar poljot eigenaren die vast niet te beroerd zijn hun klok voor de rest van het forum tentoon te stellen.
Met andere woorden, kom maar op met die foto’s en make my day
Haha, altijd leuk: Russen in een topic:D Ik heb een paar oudjes…
Allereerst de ‘oer’ Poljot, uit eind jaren '50, met de merknaam mooi gecalligrafeerd.
Let op hoe ze alleerste kunstmaan, de Sputnik, in het logo hebben verwerkt.
Bovendien, die eerste kunstmaan was waarschijnlijk de reden van het ontstaan van de merknaam Poljot. Dat betekent n.l. ‘vlucht’:
En ook nog een Poljot Strela uit de jaren '60. Zo’n zelfde soort droeg Alexei Leonov tijdens de allereerste ruimtewandeling. Waarschijnlijk wel met een andere wijzerplaat en wijzers. Want deze is voor de export markt:
Ik heb nog wel meer Russen, dat zijn dan wel geen Poljots, maar voor de leden die niet regelmatig op het ‘Vintage forum’ komen hier nog een actueel overzicht van m’n Rusjes:
De Poljot/Sturmanski die ik toch maar uit de verkoop heb gehaald
nu inmiddels op een andere band dan op deze foto, te weten diep donkerbruin ipv roodbruin.
Heb ook nog 2 russen(Boctok Amphibia en nog een Poljot) die ik nog even op de foto zal zetten.
Fijne horloges, stuk voor stuk.