Mn eerste automaatje terug gevonden

Aloha horlogevrienden en vriendinnen

Wat ik vandaag nou weer in de kast vond.
Nou mag ik jullie voorstellen aan mijn eerste automaatje, gekocht toen ik n jaar of 14?? was.
Misschien weet iemand van jullie hoe oud hij precies is?
ik heb hem in de tijd nieuw gekocht.

Tijdloos klokje door Rolex Oyster look. Zo 1 heb ik destijds ook eventjes gehad. Maar vond ik te netjes voor mezelf. Als ik me niet vergis heeft ie ook een transparante achterkant.

Zou nu nog steds niet misstaan.

Mooi horloge

Wat ik mij nu afvraag: loopt dit klokje nog?

ik zeg,… ja

(?)

aan de secondewijzer te zien wel ja…

Mooi! Volgens mij hebben ze dit model nog steeds, maar dan hoofdzakelijk (deels) goudkleurig.

En nu moet iedereen natuurlijk foto’s van z’n eerste automaatje gaan posten X(

Dit was mijn eerste automaat. Hij is nu ongeveer 15jaar oud.

even schudden en hij liep weer als een trein, en dat na pak em beet in ieder geval meer dan 10 jaar niet gelopen te hebben

thewriter Schreef:

Wat ik mij nu afvraag: loopt dit klokje nog?

Leuk zeg! Ik hoop dat ik, wanneer ik de zolder ga opruimen, m’n allereerste automaat weer terug zal vinden. Dat was een Velona automaatje uit eind jaren '60, van V&D.
Daarvoor had ik een handopwinder. Maar ik weet niet meer wat voor één. Mogelijk van de HEMA of zo.

Dus jij bent ronald2002??:smiley:

gr Ron

Ik had niet anders verwacht dan dat een Citizen ook na jaren stilstand meteen weer zou lopen, maar je weet het maar nooit natuurlijk.

Yep, ik heb mijn eerste automaat ook nog. Een Seiko uit '71. Loopt nog steeds. Nog nooit iets aan gebeurd. Ik heb 'm van mijn ouders gekregen voor mijn verjaardag en ik draag 'm elk jaar… op mijn verjaardag. Alleen het bandje, een soort oyster, heeft na een jaar of 10 dagelijks gebruik de geest gegeven. Het vervangende bandje is van Seiko, bij de dealer gekocht maar toch…

Menno

Enfin, hier een foto

bikerplus Schreef:

Dus jij bent ronald2002??:smiley:

:S:S:S:S:S

Sorry, ik snap hem niet. Ik heb al die ‘interessante’ posts van ronald2002 ‘helaas’ niet gevolgd:D

doekr Schreef:

… gekocht toen ik n jaar of 14?? was.
Misschien weet iemand van jullie hoe oud hij precies is?
ik heb hem in de tijd nieuw gekocht.

Ik wil niet flauw doen hoor, maar als je verteld hoe oud je nu bent is het een hele simpele rekensom om te bepalen hoe oud dat horloge is, sinds je hem nieuw hebt gekocht. Dat lijkt me preciezer dan te gokken hoe oud je bent of hoe oud dat horloge is van een plaatje.

BTW: In '93 heeft mijn vader dat horloge ook nieuw gekocht, waren toen 100 gulden bij Wehkamp. (met een zilveren wijzerplaat). Loopt nog steeds prima, geheel zonder onderhoud.

Dat is nu juist het hele probleem, ik weet het niet precies meer daarom staan er ook vraagtekens achter 14.
Ik ben nu 29

Wat dacht je ervan als ik zeg dat het om en nabij de 15 jaar oud is? Op basis van een plaatje ga je echt geen nauwkeuriger datering krijgen; die Citizen’s hebben ze járen verkocht. Wij kunnen je ook niet helpen herinneren hoe oud je was toen je het kocht. :slight_smile: