M'n eerste G-Shock onderweg vanuit de USA

Omdat ik niet lekker de weg kon vinden op m’n digitale Lorus ViViDiGi, heb ik die te koop gezet en een gebruikte van eBay gekocht. Ik weet nog niet of die in de staat is, welke ik hoop, maar hij zou volgens de verkoper de volgende staat hebben:"Condition: works perfectly looks like new, might have some slight scratches"
Alleen hij is al wel onderweg vanaf de 21e… Misschien ligt 'ie bij de douane, misschien heb ik 'm morgen binnen, geen idee.(Was een PayPal aankoop, dus maak me niet zorgen om m’n betaling.) Ben nu wel heel benieuwd, het is een grotendeels rvs horloge, want ik heb het niet zo op die “plastic” (Resin weliswaar) horloges!
Mijn droom is nog eens zo’n moderne zwartstalen Japanse G-Man, maar die zijn voor een redelijk goedkoop horlogemerk als Casio wel schrikbarend kostbaar. Anywee, dit gaat 'm worden X( :

http://imgbox.com/aaa0o6mj]
[URL=http://imgbox.com/aaad4wxV[/url]

Een waardige vervanger van de glimmende Lorus ViViDiGi vind ik wel… :)-D

Stoere klok! De schakels doen me denken aan die van m’n Arc-Reactor-G-shock. Ben benieuwd of ie ook zoveel gleufruimte heeft.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,261020,261020#msg-261020

Eerst maar eens zien, òf die binnenkomt!:sunglasses:

Nice. En Casio kun je kopen vanaf 20 euro tot zo een 4000 euro. Voor iedereen is er wel wat.

James T. Kirk© Schreef:

Vermoed vertraging bij de inklaring.

marnix.moed Schreef:

James T. Kirk© Schreef:

Vermoed vertraging bij de inklaring.

Tja en is niet eens duur!:wink: Had toen bij import van een nieuwe Casio uit New York gehoord via de belastingtelefoon dat er bij goedkope horloges niet moeilijk wordt gedaan en ik kreeg dan ook geen naheffing de vorige keer. (tu)

dreski Schreef:

Nice. En Casio kun je kopen vanaf 20 euro tot zo
een 4000 euro. Voor iedereen is er wel wat.

Yep, het zou mijn 4e Casio worden, naast de AMW 320 R 9A (met bicolor stalen band) en AMW 320 RD 2AV en het enigszins chique klokje Edifice EF 106D 2AV. :~
Had trouwens een mooie ongebruikte Sheen gekocht voor mijn vrouw op eBay en die stopte ineens, dacht een nieuwe batterij via Paul v. Zeeland, maar mooi niet meer werken?? >X Geen idee wat daarmee loos is.

Nóg niet binnen :? >X

Nú horloge wel binnen! Eerste indruk? Die aan de deur, waarbij mij de TNT knul mij vroeg om € 18,58 te overhandigen! :X P%$%^&(&()*!! € 6,08 BTW en € 12,50 inklaringskosten! Gelukkig hád ik dat nog net wel in de zak, maar er gaan dagen voorbij, dat dit niet het geval is! Bedenk ik me ook, dat er nóg een 2e hands Timex onderweg is, nou als die ook wordt gesnapt is het helemaal geen koopje meer!

OK, genoeg gemopperd op de geld hongerigheid van álle NL regeringen: het horloge zelf!

Gelukkig ziet die er voor een 2e hands horloge netjes uit! Uiteraard is de verf grotendeels uit de letters! Maar heel weinig krasjes, 1 verticale op het glas, maar die valt nauwelijks op, op de clip wel een duidelijke maar niet breed/diep, zou er uit te polijsten zijn. Uitgeprinte gebruiksaanwijzing erbij, Staat nu mooi op tijd, in 1 oogopslag dag, tijd, datum en seconden uit te lezen en bovendien zitten er allemaal leuke gadgets op, zou makkelijk mee kunnen meenemen op vakantie in de USA, want simpel tijd in andere tijdzones te bekijken met druk op de knop. Ook leuk is auto light switch, als je arm omhoog brengt, krijg je automatisch een groen verlicht display, overigens niet zo helder en met scherp contrast als bij mijn zoons digitale Casio, maar is verder wel te lezen. Verder wat opvalt is de degelijkheid van de kast en de band, vergelijkbaar met o.a. Seiko kwaliteit, een betere stalen band dan bijvoorbeeld mijn Casio Marine Gear model. Ook andere constructie met het uithalen van de schakels, deze zitten met veerpennetjes! Heb 3 verschillende Casio’s met org. stalen banden en allemaal verschillend! Echt een stoer ding! Jammer van die douane-aanslag!

http://imgbox.com/aaaGFi05]
[URL=http://imgbox.com/aaaoPQh1[/url]

Sorry voor de foto’s, lastig met een eenvoudig Canon cameraatje uit de hand.

Ziet er goed uit captain. (tu)

Ik koop ook niets meer uit de USA. De douane pakt us pakketjes altijd.
Maar wel een cool horloge.

Gefeliciteerd (tu) Misschien een volgende keer de zoekopdracht tot de EU beperken?

Nou ja, totaal € 58,40 en dat is natuurlijk voor zo’n dikke G-Shock van die kwaliteit nog niet duur, had alleen gerekend op nog geen € 40,00! Ik zie wel eens G-Shocks in Duitsland en dan kost het verzenden tussen de 20 en 30 euro! Ik ben er zeker wel blij mee, had alleen niet meer op die TNT actie gerekend! Maar ja, boven de € 22,00 dan kun je dat een keer verwachten en € 12,50 inklaringskosten vind ik ‘highway robbery’! Nu maar genieten van mijn eindejaarspresentje! :)-D

Wat je zegt, geniet van je nieuwe aanwinst.(tu)

Proficiat! Je horloge is iig tegen al dat vuurwerk geweld bestendig. Nu jij nog :wink:

marnix.moed Schreef:

Proficiat! Je horloge is iig tegen al dat vuurwerk
geweld bestendig. Nu jij nog :wink:

Ha ha ha, ik heb al een vuurwerkbril aangeschaft! :)o

James T. Kirk© Schreef:

marnix.moed Schreef:

Proficiat! Je horloge is iig tegen al dat
vuurwerk

Ha ha ha, ik heb al een vuurwerkbril aangeschaft!
:)o

Hoe zit het met de gleufruimte tussen de schakels? Bij mij zie ik met gemak m’n huid.

marnix.moed Schreef:

James T. Kirk© Schreef:

marnix.moed Schreef:

vuurwerk

Ha ha ha, ik heb al een vuurwerkbril
aangeschaft!

Hoe zit het met de gleufruimte tussen de schakels?
Bij mij zie ik met gemak m’n huid.

Aan de buitenkant van de schakels is er idd. zoveel ruimte dat je de huid ziet, het brede middendeel uiteraard niet, ik ben allang blij dat het geen ‘resin’ kast en band heeft, ik hoef geen ‘plastic’ horloges of ze moeten een paar euro kosten en alleen maar voor eenmalig gebruik bedoelt. :stuck_out_tongue:

James T. Kirk© Schreef:

marnix.moed Schreef:

James T. Kirk© Schreef:

marnix.moed Schreef:

vuurwerk

Ha ha ha, ik heb al een vuurwerkbril
aangeschaft!

Hoe zit het met de gleufruimte tussen de
schakels?
Bij mij zie ik met gemak m’n huid.

Aan de buitenkant van de schakels is er idd.
zoveel ruimte dat je de huid ziet, het brede
middendeel uiteraard niet, ik ben allang blij dat
het geen ‘resin’ kast en band heeft, ik hoef geen
’plastic’ horloges of ze moeten een paar euro
kosten en alleen maar voor eenmalig gebruik
bedoelt. :stuck_out_tongue:

De kast heeft wel resin/kunststof onderdelen, maar die zijn cruciaal om schokken te absorberen. Veelal aan de onder zijde en aan de binnenkant. Het geheel voelt wel degelijk van metaal aan. En die plastieken G-shock mogen dan als een paar euro aanvoelen, ze zijn wel zeer stevig en lekker licht.

marnix.moed Schreef:

De kast heeft wel resin/kunststof onderdelen, maar
die zijn cruciaal om schokken te absorberen.
Veelal aan de onder zijde en aan de binnenkant.
Het geheel voelt wel degelijk van metaal aan. En
die plastieken G-shock mogen dan als een paar euro
aanvoelen, ze zijn wel zeer stevig en lekker
licht.

Weet ik, maar toch houdt mij iets tegen om voor iets wat sterk op plastic lijkt veel geld uit te geven! :smiley: Wat ik de mooiste G-Shocks vind, zijn de Mr.G G-Shocks, zowel de oudere (dikke prijzen nog op eBay!) als de moderne die in Japan voor Omega en Rolex prijzen worden aangeboden! Ach ja, je mag wat te dromen hebben, niet? :}