Mn nieuwe werkklok

Aangezien ik bij de Swatch Group werk is mn Panerai not-done om te dragen :wink:
Daarom een leuke oude Hamilton gekocht, maar ik vrees dat niemand hem zal herkennen als Hamilton
Het is een Hamilton W-46374B geworden.
Ziet er ouder uit als dat ie is (1981) maar ik vind het echt een leuk ding. Afmeting is met 34mm niet het grootste, maar draagt zeker niet klein.
Heb hem gekocht bij Chronometer.net oftewel TheWindyWatchGuy. Amerikaan die ook wel op de Rikketik staat.

Heeft zelf een imposante verzameling Deckwatches en Marine chronometers. Echt ernstig mooi.
Deze had ie gewoon in een plastic bak zitten dus ik had keus uit 40 stuks.
Zaten er ook bij waarbij het uurwerk een beetje los in de kast zat of waar lume uit de wijzers was gevallen.

Heb een van de mooiste eruit gekozen. Deze heeft mooie patina op de wijzers. Kast heeft een klein krasje maar voor de rest helemaal mint. Uurwerk wind ook supersoepel op. Heb hem wel even schoongemaakt met wat water en zeep wat de kast was was dof uitgeslagen.

Uurwerk is een ETA 2804, loopt tot nu toe prima op tijd.
Bandaanzet is 17mm dus das wel minder.

Wat hele snelle foto’s

Hier nog een foto van een paar van zijn marine-chronometers. Hier stonden er een stuk of 15. Omega, Zenith, Ulysse, Hamilton.
Hij had er nog een hoop, ook een mooie Hamilton deck watch gezien met originele papieren.
Stond dat ie op 13 juni 1944 is gecalibreerd omdat de temperatuur te hoog werd door het veelvuldig gebruik van kanonnen.
Prachtig stukje geschiedenis.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwste aanwinst. (tu) .
Het is een leuk verhaal over een fraai horloge, zijnde, een mooie semi-klassiekker.
Veel genot bij het dragen van dit horloge.
Overigens wat een bijzondere verzameling Scheepschronometers!!

Orologio Signaturis Temporis

Leuke aanwinst, is dit een kunststof kast ??

Hallo Tom,

Zeker geen verkeerd klokje ! Je hebt een goede keuze gemaakt ! (tu)

Heb je zelf die foto van die marine klokken gemaakt ? Woont die man in Nederland of zo ?
Ik heb op vorige Rikketik eens met een Amerikaan gepraat, die man had plannen om een Breitling Emergency te kopen en vroeg mij wat uitleg. Kan natuurlijk een andere Amerikaan geweest zijn, however…er stonden er imho niet zo heel veel.
Zo’n marine-klok zou ik nog wel es willen kopen, maar ik hoor mijn 1/2 trouwboek al zeggen " waarom heb je dat nu weer nodig ? " :smiley:

Die man woont in Amsterdam, zijn vrouw werkt bij ABN, ben dus bij hem thuis geweest.
Meestal staat ie in de linkerhal van de Rikketik en dan links achteraan. Tegenover de muur zeg maar.
Meestal petje op en hoop (alleen maar) militaire horloges.

kast is geen fiberglas zoals meeste marathons wel zijn maar staal, ook niet verchroomd

OK, bedankt, zal er de volgende keer eens gaan kijken. :wink:

Mooi ding!
Maar vertel eens, sinds wanneer werk je bij de Swacth Group en wat doe je daar?

Mooie klok! Lekker eenvoudig! (tu)
Dit is trouwens een militair horloge van de Amerikaanse strijdkrachten. De vierde regel van boven is het NSN, het Nato Stock Number (die hele cijferreeks dus). Het tweede groepje cijfers (00) is de landcode van de VS. Hoe het complete NSN is opgebouwd, weet ik niet meer. Maar dat vind je ongetwijfeld wel ergens op internet.

Gefeliciteerd Tom, leuke aanwinst.

Ruud

Een Panerai mag best van je baas hoor. Tenslotte zit daar een ge-upgrade ETA of Unitas in en die zijn weer in bezit van de Swatch-Group. En volgens mij verdienen ze daar meer aan dan aan de eigen Swatchjes…
Jur
P.s. Uiteraard wordt hij gelukkiger als je een Breguet aanschaft maar dat zal hij liever zelf doen, haha.

Leuk. Ik mag dit soort horloges wel. Die band past er ook goed bij.

Dat van dat NSN wist ik idd. 00 = USA 21= CA 99 = UK

Line 1: Description
WATCH, WRIST: GENERAL PURPOSE

Line 2: Specification MIL-W-46374B
Line 3: Maker HAMILTON
Line 4: NSN 6645-00-952-3767
Line 4: Part No. MFG. PART NO. 39988
Line 5: Order No. DLA 400 82 C 4845
Line 6: Date AUG 1982
Line 7: WARNING
DISPOSE RAD. WASTE
Line 8: Country U.S.

Ik werk (stage) op de afdeling HR (Human Resource) bij de Swatch Group in Eindhoven.
Pas sinds kort overigens voor de periode van een jaar

Dit is trouwens een leuke site voor militaire fans
http://home.earthlink.net/~brendo81/46374.html

leuke militaire klok, gefeliciteerd.

groet Arno.