M'n vintage Girard-Perregaux!

Ik ben in het trotse bezit van een Girard Perregaux uit de jaren 40!
Moet alleen nog even schoongemaakt worden want af en toe stopt ie met lopen als ik niet om de paar uur opwind.

Dit is met klassiek bandje:

Dit met een wat moderner bandje, ter afwisseling:

Wat vinden jullie het mooist?

Er zullen mensen zijn die vinden dat een nato niet ‘hoort’ op een dergelijk klassiek horloge, maar zou ik me -als ik het mooi vond- niet aan storen.
BLijft over dat ik het zelf gewoon niet vind staan.
Voor mij absoluut een +1 voor de eenvoudige leren band :slight_smile:
Leuk horloge trouwens!

Op een klassiek horloge hoort m.i. ook een klassiek bandje. Zou eens kijken naar een Di-modell camel band. Deze band heeft een structuur die mooi bij dit horloge past.

Enuh…nog even een advies: NU van je pols en absoluut niet meer dragen. Iedere minuut waarbij je dit horloge draagt, neemt de slijtage alleen maar toe.
Je gaat toch ook niet met een auto zonder motorolie rijden; dan blaas je de boel ook op.
Vandaag nog een afspraak maken met een horlogemaker!:slight_smile:

Voor daarna: koesteren en heel veel draagplezier!!!

Dank voor het advies! Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet gezien. Ik ga m dit weekend nog wegbrengen naar een juwelier.

Op de nato staat wat mij betreft echt niet. Misschien als het nog een andere kleurcombi was, maar ik zou toch echt gaan voor een mooie leren band

Een juwelier is (meestal) geen horlogemaker.
Vaak brengt hij de horloges op zijn beurt ook weer weg naar een horlogemaker.
Voor die dienst betaal je extra c.q. onnodig veel geld.

Je kunt dit omzeilen door zelf direct naar een horlogemaker te stappen.

Laat maar weten in welke regio je woont en dan krijg je meestal wel wat adressen bij jou in de buurt van een kundige horlogemaker.

n.b. bij een juwelier krijg je maar al te vaak te horen dat er niets meer aan te doen is. Zijn etalages liggen nog vol met nieuw spul wat ie graag aan je verkoopt.

Dank Brutus: ik woon in Amsterdam.

Prachtig klokje, zou ook zeker voor de klassieke ‘versie’ gaan. Past er veel beter bij vind ik! :wink: Erg veel draagplezier gewenst!

Hallo en welkom,

leuke klassieker, van een mooi merk. Ik zou voor een mooi cognac kleurig bandje gaan.

Gr.

Hallo Daan,

leuk horloge!!!
Aleen die nato ziet er mijn inziens niet uit.
Heb vorige week ook een vintage Girard Perregaux uit ongeveer 1970(met datum) verkregen door ruil tegen een stapeltje fineer bij een antiquair. Hij was vroeger horlogemaker en hij had deze nog in een laatje liggen.

Ik heb hem zelf geheel geserviced en opgeknapt. Is nu weer in goed werkende staat en hij ziet er ook weer netjes uit.
Heb hem nu op een olijfkleurig NATO bandje, staat eruuug goed.

Zal vandaag of morgen wel even een foto plaatsen.

Ik zou zeggen, niet meer dragen, eerst door een echte horlogemaker een service laten doen en dan gewoon genieten van deze mooie klok.

groeten,
Koen

Erg mooi horloge en afgaande op foto 2 niet echt klein.

Hij komt alleen niet uit de 40-er jaren, het is namelijk een Gyromatic… En die kwamen eind jaren 50 op de markt.

Mooie vroege GP zeg , vind de natoband niet mooi eerlijk gezegd, zou hem lekker klassiek houden .
Wat betreft onderhoudsbeurtjes , tsja ik geeft ze nooit een beurtje als ze gewoon goed lopen maar goed ik draag mijn vintages ook vrijwel niet , als je ze veel gaat dragen zou onderhoudsbeurtje wel aan te raden zijn.