Ik weet niet of iemand hier nog last van heeft maar onderstaande 2 puntjes komen vaak voor bij mij op de mobiele site van HF (zowel op safari als chrome) en is iets wat ik op andere mobiele sites niet echt ervaar.
1/ scroll jumps
Wanneer ik door een groot topic scroll (bv de “… only” topics) dan verspringt de positie plots een aantal posts (er worden er een aantal overgeslagen)
Ik heb dit voornamelijk wanneer ik van onder naar boven scroll
2/ het onthouden van vorige positie lukt vaak niet correct
Bv ik open de site met alle topics, ik scroll wat naar beneden en als ik dan een topic open en terug naar vorige ga dan kom ik plots op een heel andere positie terecht
Ik veronderstel dat beiden te maken hebben met (her)laden van de pagina’s maar omdat ik dit niet echt ervaar op andere forumsites wou ik even checken of anderen hier dit ook herkennen
1: hinderlijk inderdaad, gebeurt als je te snel scrollt. Als de posts erboven nog niet geladen zijn en je probeert toch omhoog te scrollen schiet hij soms ineens een stuk door. Als je wacht tot de posts erboven geladen zijn heb je dat probleem niet. Je kunt het zien aan de slider langs de pagina. Als je zorgt dat die niet tegen de bovenkant klem komt te staan gaat het goed.
2: Komt me niet bekend voor maar ik gebruik de terug knop ook niet vaak. Als ik terug wil klik ik meestal het HF logo in de bovenbalk aan waardoor ik weer terug ben aan de bovenkant van de hoofdpagina.
Heb er ook last van.
Heeft denk ik te maken met het laden van al die foto’s. De hoogte van de foto’s wordt pas later verwerkt, daarom krijg je plots van die scroll jumps.
Is de eigenaar niet in geïnteresseerd… Dit is al meerdere malen geopperd.
On topic; ik gebruik op mijn telefoon (iPhone) de Discourse-app en weinig last van. Op mijn pc’s ervaar ik ook weinig problemen eigenlijk, maar dat is vast niet representatief omdat ik daar misschien maar 1x per week mee lees. Als het om plaatjes gaat, wat is jullie bandbreedte? Hier 200mbit, dat gaat dus best goed.
Misschien wil hij dan met Patreon koppelen? Er is volgens mij een plug-in voor Discourse en je kunt een maandelijkse betaling mogelijk maken bijvoorbeeld. Door de plug-in krijg je vervolgens bepaalde secties wel/niet te zien, extra badges en etc. Daarnaast kun je een deel publiekelijk beschikbaar maken, zodat je wel mensen kunt blijven werven en mensen ook een stapje terug kunnen doen (als ze een keer krap zitten)…